مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال حمایت از تولید داخلی، ناوگان گردشگری دریایی کشور با تکیه بر توان تولید داخلی توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در بازدید از روند اجرای طرح تسهیل ترددهای دریایی نوروزی در بوشهر اظهار کرد: استفاده از توان متخصصان داخلی برای توسعه ناوگان دریایی گامی بلند در راستای تحقق شعار سال است که این امر به صورت ویژه در دستور کار سازمان بنادر و دریانوری قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت گردشگری دریایی استان بوشهر بیان کرد: ظرفیت بسیار بالای گردشگری دریایی این استان و استقبال پرشور مسافران نوروزی رسالت سازمان بنادر و دریانوردی را به مراتب سنگین تر کرده است.

راستاد ادامه داد: در این راستا پیش بینی شده با اعمال مکانیزم هایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی امکانات مورد نیاز گردشگری دریایی در استان بوشهر توسعه یابد.

وی یادآورشد: برای تحقق این مهم علاوه بر پرداخت تسهیلات برای تامین شناور، تسهیلات مورد نیاز برای تامین سایر امکانات حوزه گردشگری دریایی نیز پیش بینی شده است.

راستاد یادآور شد: پرداخت تسهیلات بدین نحو است که سرمایه گذار بخش خصوصی باید ۱۰ درصد تسهیلات مدنظر خود را بعنوان آورده قرار دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به منظور حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری دریایی یارانه سود تسهیلات نیز از سوی سازمان بنادر و دریانوردی پرداخت می شود.

راستاد گفت: سازماندهی شناورهای سنتی از لحاظ ایمنی، رفاهی و استانداردهای مورد نیاز از دیگر اقدام های پیش بینی شده برای رونق گردشگری دریایی استان های ساحلی است.

وی در ارتباط با بنادر تجاری استان بوشهر نیز بیان کرد: در این راستا هم افزایی و مشارکت دستگاه های ذیربط ضروری است و انتظار می رود با کمک استانداری این مهم تحقق یابد.

راستاد تاکید کرد: برخی از اقدامهای مورد نیاز توسعه ای اسکله های استان بوشهر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده ولی با این حال تکلیف مالکیت برخی از آنها باید مشخص شود.


35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =