ایسنا نوشت:سازمان ملل با برگزاری مراسمی به مناسبت روز جهانی آگاهی درباره اوتیسم در مقر این سازمان در نیویورک بر اهمیت توانمندسازی زنان و دختران مبتلا به اوتیسم و مشارکت آنها و سازمان‌های نماینده آنها در سیاست‌گذاری و تصمیم گیری برای حل این چالش‌ها تمرکز خواهد داشت.

دخترانی که دارای معلولیت‌ هستند شانس کمتری برای پایان تحصیلات ابتدایی داشته و احتمال بیشتری برای به حاشیه رانده شدن و محرومیت از تحصیل دارند. در عین حال نرخ اشتغال در زنان دارای معلولیت کمتر از مردان دارای معلولیت یا زنان سالم است.

همچنین در سطح جهانی زنان بیشتر از مردان آسیب‌های جسمی، جنسی، روانی و اقتصادی را تجربه می کنند و زنان دارای معلولیت خشونت‌های جنسیتی را با نرخ‌هایی که به طور نامتناسبی بالاتر بوده و به شیوه‌های منحصر به فردی از جمله تبعیض و ننگ بر اساس جنسیت و معلولیت‌شان تجربه می‌کنند.

در نتیجه این عدم دسترسی و کلیشه موجود در این زمینه، زنان و دختران دارای معلولیت به ویژه زنان و دختران دارای اختلالات ذهنی از جمله اوتیسم به طور مداوم با موانعی در زمینه خدمات بهداشتی جنسی و باروری و اطلاعات مربوط به آموزش جامع جنیسیتی مواجه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل متحد،‌ سایر موضوعات کلیدی که باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرند عبارت از چالش‌ها و فرصت‌ها در بهره مندی کامل از حقوق‌ در امور مربوط به ازدواج ، خانواده و والدین به اندازه دیگر افراد جامعه طبق اهداف توسعه پایدار هستند که در سال ۲۰۱۵ توسط رهبران جهان در سازمان ملل متحد پذیرفته شدند.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =