ایرنا نوشت: تیم امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در جلسه ای گزینه های پیش روی واشنگتن در سوریه را بررسی می کند.

به گزارش روزنامه اماراتی نشنال، این جلسه پس از آن تشکیل می شود که ترامپ هفته گذشته گفت، نظامیان آمریکایی «به زودی از سوریه خارج می شوند.»

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به نشنال گفت که هر گونه خروج نظامیان کشور از سوریه به شکست داعش بستگی دارد.

وی درباره تغییرات احتمالی در ماموریت نظامی آمریکا یا منظور ترامپ از خروج از سوریه اظهارنظری نکرد.
این مقام آمریکایی افزود: رئیس جمهوری روشن کرده و هفته گذشته نیز تکرار کرد که ما برای شکست دادن داعش در سوریه هستیم.

پس از اعلام ترامپ مبنی بر خروج از سوریه، روزنامه وال استریت ژورنال جمعه گذشته از تعلیق بیش از 200 میلیون دلار کمک آمریکا برای بازسازی بخش هایی از زیرساخت های سوریه خبر داد.
همچنین دو مقام ارشد آمریکایی روز جمعه به خبرگزاری رویترز گفتند: ترامپ از مشاورانش خواسته است که نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کنند.

اما این موضوع متحدان عربی آمریکا را نگران کرده است. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بن سلمان در گفت و گو با مجله آمریکایی تایم اظهار داشت: ما معتقدیم که نیروهایی آمریکایی، اگر نه برای درازمدت، بلکه باید دستکم در میان مدت [در سوریه] بمانند.

جلسه روز سه شنبه تیم امنیت ملی ترامپ در حالی است که دو نظامی آمریکایی و انگلیسی پنجشنبه گذشته در یک بمبگذاری در منبج سوریه کشته شدند. سی.ان.ان به نقل از اطلاعاتی که از ارتش آمریکا به دست آورد، گزارش داد که این دو نظامی در «عملیاتی برای کشتن یا دستگیری یک عضو شناخته شده داعش کشته شدند.»

وزارت دفاع آمریکا ماه گذشته میلادی (مارس) هشدار داد که عملیات نظامی ارتش ترکیه در عفرین تلاش ها برای شکست دادن داعش را تحت تاثیر قرار می دهد. ترکیه بیش از دو ماه پیش عملیاتی را علیه نیروهای کردی در عفرین آغاز کرد که در نهایت به کنترل یافتن ارتش ترکیه بر این شهر منجر شد. حدود دو هزار نیروی نظامی آمریکایی در سوریه حضور دارند و با نیروهای «دموکراتیک سوریه» که شمار زیادی از آنها شبه نظامیان کرد هستند، همکاری نظامی دارند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =