۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵

خبرگزاری صداوسیما نوشت: آمریکا ساخت دو پایگاه در منطقه منبج را آغاز کرده و نیروهای کمکی به این شهر راهبردی سوریه اعزام کرده است. ترکیه تهدید کرده است که به منظور اخراج شبه نظامیان کرد به این شهر حمله خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، پايگاه هاي مذکور در نزديکي روستاي دبات واقع در شمال منبج احداث خواهند شد. اين دو پايگاه در جنوب و جنوب شرق اين روستا ساخته مي شوند. آمريکا 300 نيروي کمکي به منطقه منبج اعزام کرده است. نظاميان آمريکايي در حال حاضر به همراه شبه نظاميان ي پ گ در اين منطقه حضور دارند.

منبح در سال 2016 از سوي نيروهاي سوريه دموکراتيک از داعش باز پس گرفته شد. نيروهاي اس دي اف مورد حمايت ائتلاف موسوم به ائتلاف مقابله با گروه تروريستي داعش به فرماندهي آمريکا هستند.

اين احتمال وجود دارد که منبج که در استان حلب و حدود 100 کيلومتري مرز ترکيه قرار داد، کانون بعدي درگيريها در سوريه باشد. رئيس جمهور ترکيه بارها تهديد کرده است که ترکيه به اين شهر حمله خواهد کرد تا اعضاي ي پ گ را از آنجا بيرون براند. ترکيه اين گروه را تروريست و وابسته به پ ک ک مي داند.

خبرگزاري آناتولي در ژوييه 2017 با چاپ گزارشي از وجود تأسيسات نظامي آمريکا در سوريه و تعداد نظاميان حاضر در اين تأسيسات خبر داده بود. پنتاگون به شدت از انتشار اين گزارش انتقاد کرده بود. همين خبرگزاري روز جمعه گذشته با انتشار گزارشي از حضور حدود 100 نيروي ويژه فرانسوي در پنج پايگاه نظامي در مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوريه خبر داد. سخنگوي ستاد مشترک نيروهاي مسلح فرانسه حاضر نشد به پرسش هاي خبرگزاري فرانسه در اين مورد پاسخ بدهد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =