تسنیم نوشت: معاون وزیر راه با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی هدف نهایی آن را اشتغالزایی و توسعه کشور اعلام کرد و وعده‌ای جدید برای بهره‌برداری از آزادراه تهران-شمال را داد.

خیرالله خادمی در دیدار با شرکت های پیمانکاری و مهندسین مشاور اظهار کرد:‌افتتاح و تحویل کامل راه آهن کرمانشاه در سال گذشته و افتتاح پروژه آستارا-آستارا در روزهای ابتدایی سال جدید بنابر ضرب المثل معروف نشان از نکو بودن سال جدید و برداشته شدن گام های بلند در توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دارد.

وی همراهی جامعه مهندسی کشور در سال 96 را سبب دستیابی به اهداف اعلام و با اشاره به محدودیت های بودجه ای و کاهش 25 تا 30 درصدی بودجه شرکت ساخت در سال 97 تصریح کرد: سال گذشته به شرکت ساخت و توسعه 4 هزار 800 میلیارد تومان از منابع مختلف اعتبار ابلاغ شد که حدود 85 درصد آن از سایر منابع که بیشتر شامل اسناد خزانه بود، تخصیص یافت و از این میزان تنها 200 میلیارد تومان آن نقدینگی بود.

وی توجه به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کارها دانست و خطاب به شرکت‌های فعال در زیرساخت های حمل و نقل تاکید کرد: در بخش طراحی و اجرای پروژه‌ها مانند گذشته با تکیه بر توان داخلی کارها را به انجام برسانید، در زمینه تجهیزات و مصالح هم از شما خواهش دارم تا جایی که امکان دارد از تولیدات داخلی بهره ببرید که در نهایت به اشتغالزایی و توسعه کشور خواهد انجامید.

معاون وزیر راه و شهرسازی توجه به بحث توسعه پایدار در پروژه های زیرساختی حمل و نقل را از دیگر موارد دارای اهمیت عنوان و اضافه کرد: دیگر ساخت پروژه ها تنها به خود پروژه محدود نمی شود و آنچه دارای اهمیت است توجه به اثرات بلند مدت پروژه ها در شاخص های اجتماعی، اقتصادی، بنیادی و زیست‌محیطی است.

خادمی بیان کرد: علاوه بر پروژه های میانه-بستان آباد، مهاباد-ارومیه و قزوین-رشت که در نیمه اول سال جاری به بهر برداری می رسند امسال در زمینه آزادراهی نیز شاهد افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال، بخش عمده آزادراه جنوبی تهران، آزادراه خرم آباد-بروجرد، آزادراه همت-کرج و قطعات عمده آزادراه ارومیه-تبریز خواهیم بود.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =