اولین پردیس فرهنگی شیراز چشم به راه سرمایه گذار

«خبرجنوب» نوشت: فرهنگ و توجه به مباحث فرهنگی یکی از نیازهای اساسی شهرها به خصوص شهری با ویژگی‌های شیراز بوده وهست البته گرچه از گذشته بارها توجه به این مساله از سوی مدیریت های مختلف شهر مطرح شده و طی سال‌های اخیر پروژه هایی گاه در خور توجه در حوزه فرهنگی نیز اجرایی شده اما هنوز شهر نیازمند اجرای پروژه ها و طرح های فرهنگی بیشتری است.

در این میان اما شهردار منطقه یک شیراز از اجرایی شدن اولین پردیس فرهنگی شهر شیراز در این منطقه خبر داد ؛ پروژه ای که اگر با سرمایه گذاران آن به توافق برسند نه تنها گامی نو در عرصه ارتقاي فرهنگی شهر است بلکه شاید بتواند ذائقه سرمایه گذاران را از سمت اجراي پروژهای صرفا تجاری به سمت ساخت پروژه های فرهنگی و گردشگری سوق دهد.
اسماعیلی با تشریح برخی فعالیت‌های منطقه یک در این رابطه گفت: یکی از پروژه‌ هايی ما که امسال در اين منطقه به بهره برداری خواهد رسید طرح توسعه پارک بعثت است که با اجرای آن مساحت این پارک از 4 هکتار فعلی به 8 هکتار افزایش خواهد یافت واین پارک علاوه بر راه دسترسی فعلی از سمت بولوار بعثت از سمت دیگر به بولوار شهید مصلی نژاد در پشت باغ عفیف آباد متصل خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر فاز دوم این پارک با 80 درصد پیشرفت مراحل نهایی ساخت را طي مي كند و7بسته سرمایه گذاری پروژه های ورزشی ویژه تنیس، اسکواش واسکیت نیز در آن تعریف شده وسرمایه گذاران در حال اجرای این پروژه ها هستند وامیدوارم تابستان امسال شاهد افتتاح این موارد باشیم.
اسماعیلی گفت: اما در کنار این پارک، ما پروژه اولین پردیس فرهنگی شهر شیراز شامل سالن‌های تئاتر، سینما، موسیقی و نگارخانه را در زمینی به مساحت 3 هکتار در نظر گرفته ایم که نیازمند 100میلیارد تومان سرمایه گذاری است ودر حال حاضر چند سرمایه گذار برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده اند که در صورت توافق نهایی این طرح امسال اجرایی می‌شود.
وی افزود: اجرای چنین پروژه هایی می‌تواند موجب افزایش سرانه فرهنگی شهر شود واگر ما بتوانیم در این زمینه خوب عمل کنیم در رابطه با افزایش سرانه فرهنگی شهر نیز موفق خواهیم بود.
شهردار منطقه یک شیراز در خصوص تملک برخی باغ هاي این منطقه توسط شهرداری وتبدیل آنها به فضاهای سبز عمومی که پیش از این در دستور کار مدیریت شهری شیراز بود نیز گفت:بحث تملک این باغها سال هاست در دستور کار شهرداری قرار دارد اما تملک آنها بسته به میزان اعتباراتی است که برای آن در نظر گرفته مي شود که در این زمینه سال گذشته 2باغ را تملك کردیم و امثال نیز بر اساس میزان بودجه ای که برای این کار اختصاص یافته و طبق اولویت ها عمل می‌کنیم.
وی با اشاره به برخی پروژه های سطح منطقه از جمله اجرای 20 شبکه لوله گذاری آب ‌های سطحی در سال جاری بيان كرد: یکی از پروژه های مهم ما در سال جاری ساماندهی پیاده رو خیابان عفیف آباد است وامسال چهره این خیابان به طور کامل تغییر می يابد و مبلمان و نورپردازی آن تغيیر خواهد یافت.
اسماعیلی اظهار داشت: یکی دیگر از پروژه هایی که در سال جدید به دنبال اجرای آن هستیم افزایش فضاهای سبز و در کنار آن اجرای دومین پیاده راه جدید و یک مسیر ویژه دوچرخه سواری در سطح منطقه است که در حال حاضر مشاور در حال بررسی مسیرهای اجرای این پروژه است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =