رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی نسبت به مدت مشابه در استان ایلام و همچنین پراکنش نامناسب بارندگی، خسارات 60 تا 80 درصدی به مزارع دیم وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی جهاد کشاورزی،دکتر «سید محمدتراب میری» در جریان بازدید از مزارع كلزا و روند برداشت و خريد محصول، در مراكز خريد شهرستان دهلران با بیان اینکه امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته دانه روغني كلزا بصورت تضميني از كشاورزان خريداري مي‌شود، اظهار کرد: كار برداشت كلزا و همچنين در ادامه غلات در سطح استان توسط 400 دستگاه كمباين و در 10 مركز خريد انجام مي‌پذيرد .

وي در مورد قيمت خريد تضميني كلزا افزود: قيمت نهايي خريد كلزا در جلسه آينده شوراي اقتصاد كشور مشخص مي‌شود اما گمانه زني‌ها از افزايش 9 درصدي نسبت به پارسال حكايت دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام همچنین در جریان بازدید از مزارع شهرستان آبدانان ادامه داد: با توجه به کاهش نزولات جوی نسبت به مدت مشابه و بلندمدت در استان ایلام و همچنین پراکنش نامناسب بارندگی خسارات 60 تا 80 درصدی به مزارع دیم استان خصوصاً مناطق گرمسیری مانند کلات مورموری و صالح‌آباد و سایر نقاط وارد شده است.

میری عنوان کرد: با توجه به مشکلات صندوق بیمه محصولات کشاورزی و عملکرد نامناسب آن متاسفانه تعداد کمی از کشاورزان اقدام به بیمه محصول خود کردند که باید چاره‌ای بدین منظور اندیشیده شود

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =