۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

خانه ملت به نقل از عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس نوشت: تنش های ارزی در بازار مسکن احساس شده است.مجلس برای کمک به دولت در راستای تنظیم بازار ارز و بازارهای موازی آن اعلام آمادگی کرده است.

حسین نیازآذری با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن در پی تنش های ارزی اخیر، گفت: به طور حتم تنش های ارزی در بازار مسکن احساس شده و به نوسان قیمتی در آن منجر می شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت مدیریت بازار ارز از سوی دولت، تصریح کرد: نوسانات گاه و بیگاه ارز بازارهای موازی را درگیر تنش های قیمتی و رشد یک باره نرخ ها می کند.

نوسانات ارز به نفع کلیت اقتصاد کشور نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وضعیت فعلی ارز به نفع کلیت اقتصاد کشور نیست، گفت: نظارت جدی بر بازار و رعایت قانون از مولفه هایی است که از نوسانات قیمتی جلوگیری خواهد کرد.

نیازآذری با اشاره به اعلام آمادگی مجلس برای کمک به دولت در راستای تنظیم بازار ارز و بازارهای موازی، افزود: در این زمینه حتی اگر نیاز به اصلاح قانون یا وضع قوانین جدید باشیم باز هم مجلس می تواند این نیاز را برطرف کند.

وی با تاکید بر اینکه قبل از تنش ارزی نیز بازار مسکن از التهاب قیمتی در رنج بود، تصریح کرد: در روزهای اخیر و با گرانی ارز حباب قیمت مسکن بزرگ تر از قبل نیز شد.

امیدواریم بازارهای موازی ارز نیز به ثبات قیمتی برسند

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با وعده دولت مبنی بر نگه داشتن نرخ ارز در مرز 4200 تومان امیدواریم بازارهای موازی نیز به ثبات قیمتی نزدیک شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید با ادامه فعالیت های سلسله وار مسئولان در حوزه مسکن بی ثباتی نرخ ها کاهش یافته و به سمت و سوی کوچک شدن حباب قیمت ها حرکت کنیم.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    30 4
    تنش ارزي موجود حاصل بحرانهاي اقتصادي و سياسي و اجتماعي است اينكه برخي قصد دارند اين حباب قيمتي ارز را بسمت مسكن سوق دهند و روي قشر حقوق و دستمزد بگيراوار كنند .اشباه ميكنند طاقت تمام شده اينبار اين حباب به هوا نمي رود طوفاني ميشود كه نه تو ماني نه من.
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    21 0
    اگر وزارت متولي مسکن و بانک متولي مسکن و يکي دو روزنامه حامي افزايش قيمت مسکن کنترل شوند.بازارمسکن از بلاياي قيمتي مصنوعي مصون مي ماند. از يک سو وزازت مسکن ميگه براي مقابله با رکود بايد وام خريد مسکن را بالا برد و پول تزريق کرد.از سوي ديگر بانک مسکن با فشار وزارت مسکن ميخواد وام مسکن را بالا ببره و بدهي مردم فقير وبيچاره را بابت خريد مسکن سنگين کنه وبالاخره بعضي رسانه همسو با وزارت مسکن تيتر اول روز شنبه خود را به تبليغات جنجالي مسکن اختصاص ميدهند و با انتشار مرتب قيمت هاي پرت وپلا پيشنهادي بعضي از املاکي هاي هوچي، تورم مسکن را در شرايط مازاد کنوني عرضه مسکن القا کنند.البته در سايه کاهش نرخ سود بانکي و قيمت افسارگسيخته دلار نيز دوسه ماهي هم در اين کار خود موفق بودند اما شکرخدادوام نيافت.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    40 5
    املاکی هستم مسئولین شایعه نکنید کو خریدار
    • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
      2 10
      املاکی جان خریدار نیست درسته اما قیمت ارز رو همه چی تاثیر داره. همین الان رفتم یک پرس چلو مرغ گرفتم شد 13 تومن هفته پیش11 تومن بود میگم چرا میگه دلار گرون شده
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    33 1
    مثل اینکه دوستان دلالها و زالو صفتان مرتبط با مسکن در رسانه های خبری تحلیلی دوباره فعال شده اند....
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    15 0
    بنگاههای املاک مسکن را جمع کنید قیمت مسکن منطقی خواهد شد.
  • صداقت A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    15 0
    یه سوال دارم ؟ حقوق یه کارمند چقدر شده که آپارتمان در کوچه های پرت جنت آباد متری 10 م ت قیمت پیدا کرده ؟؟؟ 100 متر یک میلیارد ما مردم از دولت میخواهیم ضمن دخالت در ساخت صحیح و اصولی ساختمان قیمت ها را کنترل بنماید .
    • بی نام IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
      8 0
      بعضی ها میفرمایند همه نباید در شهر زندگی کنند. کارمند و کارگر و معلم و دانشجو و ... بفرمایند حومه شهر. کل شهر بماند برای طبقه بالای جامعه. در واقع برای ژن خوب ها.
  • علیرضا IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    8 1
    بهترین راه مبارزه با گرانی نخریدن است. به شرط اینکه همه با هم متحد باشند.
  • بی نام EU ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    1 12
    گرانی دلار همه چیز را گران میکند . . . . کشوری که وارد کننده است و تولید داخلی ندارد محکوم به گرانیست . . . آن موقع که چین میگوید هراسی از جنگ اقتصادی با آمریکا ندارد به خاطر این است که تولید دارد و مردمش تنبل نیستند . . . . در ایران وقتی تولید نیست و واردات بیشتر اهمیت دارد چون زحمت کمتری دارد و مردم پولهایشان را در بانک گذاشتند و به اصطلاح نزول خواری میکنند و از کار خبری نیست گرانی ارز روی همه چیز تاثیر دارد . . . . میلیارد ها پول به جای این که در صنعت سرمایه گذاری شود سپرده شده و بهره های چند صد میلیونی در سال نصیب صاحبان پول راکد میکند آخرش میشود بیماری اقتصادی
  • بی نام EU ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    8 0
    مردم از گشنگی دارند می میرند شما از مسکن حرف می زنی ؟
  • بی نام EU ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    8 0
    کسی از این پولها نداره خیالت راحت
  • بی نام EU ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    3 7
    قیمت مسکن تابع نرخ تورم در جامعه است قیمت همه چیز که گران شود قیمت مسکن هم گران میشه ؛ طبیعی هستش .
  • بی نام EU ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    3 5
    تامین مسکن برای یک مرد از اوجب واجبات است
  • بی نام EU ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    6 0
    مگه...دولت در این باره فکر میکند...مگه مستاجر ادم است....خخخخخ
  • بی نام EU ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    10 1
    مالکان اقدام به افزایش قیمت کنند کو خریدار؟ قدرت خرید مردم همچنان پایین هست
  • بی نام EU ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    7 0
    مسکن نیاز اساسی است. مگه میشه تا چند ماه غذا نخرد. مگه میشه حتی یک شب با زن و بچه توی خیابان زندگی بکنی. یا باید اجاره کنی یا باید بخری. این وظیفه دولت است که مسکن برای مردم تهیه کند
  • بی نام EU ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    8 0
    بازار مسکن بسیار سردرگم شده و نه فروشنده و نه خریدار نمی دانند چه کنند این وضعیت به رکود دامن میزند و اگر روند افزایشی ارز و طلا ادامه داشت باشد قطعا مسکن دچار رکودی بدتر از قبل خواهد شد.
  • بی نام EU ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    1 6
    مگر همان سال قبل كه ارز گران شد مسئولين وعده كاهش نمي دادند. واقعا چه شد ؟ پايين نيامد كه هيچ بالاتر هم رفت . حالا حكايت مسكن و ساير اقلام همين است. ضمنا اين افزايش در واقع ناشي كاهش ارزش پول ملي ست . نه رشد قيمتي
  • بی نام EU ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    8 0
    چرا هر رونقی باید مساوی با افزایش قیمت باشه.با شرایط الان بازار مسکن که تقاضا کمتر از عرضه هست و ما شاهد تعداد زیادی مسکن خالی هستیم دلیلی برای افزایش قیمت وجود نداره.اما سایتها و خبرگزاری هایی مثل شما دارین اینو الغا میکنین که قیمتها میره بالا و بعدش هم به خاطر جو روانی که ایجاد میکنین خود به خود این اتفاق میفته حالا یا خودتون دستی توی این کار دارین و نفعی ازش میبرین یا نیت دیگه ای هست پشتش
  • بی نام EU ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    2 2
    چرا هرچه قيمت مسكن در تهران اعلام ميشود از قيمت مسكن شهرك غرب خبري نيست
  • بی نام EU ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    3 9
    با این همه گرانی مصالح و نرخ ارز و... ارزانی مسکن دیگه محاله... نهایتا همین قیمتها بمونه مدتی ولی ارزان بسیار بسیاااااار بعیده
  • بی نام EU ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    3 7
    چی گرون شده که بعد از آن ارزان بشود.
  • بی نام EU ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    1 9
    ه دلیل کاهش سود بانکی و افزایش قیمت تمام شده و عرضه کم واحد مسکونی و تجمع تقاضا و کمبود واحد مناسب در بازار ...به شدت هر روز در حال گران شدن است.
  • بی نام EU ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 8
    شما تو هر محله قیمت زمین کلنگی رو در بیار . بعد ببین چند طبقه توش اجازه میدن بسازی و هر طبقه چند متر مفید و غیر مفید. بعد قیمت ساخت تو منطقه رو هم برآورد کن . بعد ببین قمت ها بالاس یا حتی پایین هم هست . دستمزد سازنده رو هم هرچی فکر می کنی منصفانس حساب کن . این از نو ساز . کهنه ساز هم که قیمتش بر اساس نوساز همون محله قابل اندازه گیریه .
  • بی نام EU ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    2 12
    کارشناس ها همه مصالح و دستمزدها و مالیاتها و حق اشتراکهای اب و برق رفته بالا میشه خونه بیاد پایین؟
    • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
      0 0
      حاشيه سود سازنده و دلال مسکن هنوزم خيلي بالاست بنابراين عليرغم حتي برخي از افزايش هزينه ها کم اثر در ساخت مسکن، مي توان با اندکي کاهش از سود بادآورده سازنده و دلال مسکن شاهد کاهش بيشتر قيمت و رونق واقعي خريد وفروش بازار مسکن باشيم.
  • بی نام EU ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    7 0
    مگه اکثر اقشار جامعه وضعیت اقتصادیشون چطوریه که بخوان تو هر حالتی خونه بخرن؟هرچقدر میخواد گرون بشه.بشه.چاره ای جز ارزون کردن و رسوندن به توان مردم وجود نداره.نباید به ملک به عنوان سرمایه گذاری نگاه کرد
  • بی نام EU ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    1 14
    مثل موج ارزانی دلار که درراه بود؟ البته خیلی دیرکرده الان دیگه باید میرسید شاید گرگ هاتوراه خورده باشنش
  • بی نام EU ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    2 14
    الو .... داداش دست نگه دار فعلاخونه نخر میگن موج ارزانی قیمت مسکن در راه است وایستا تا برسه بعد بخر
  • بی نام EU ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    3 13
    با توجه به افزایش بیش از ۳۰ درصدی ارز در چند ماهه اخیر و لحاظ کردن توروم سالانه ، سال بعد قیمت مسکن حداقل ۵۰ درصد افزایش خو اهد داشت.