فیلم «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی به عنوان یکی از ۶ فیلم ایرانى بخش‌هاى مسابقه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «پاسیو» كه قصه‌اى زنانه را در بستر شهر روايت مى‌كند، نخستین تجربه بلند مریم بحرالعلومی است كه تنها  کارگردان زن در ليست فيلم‌هاى سينماى ايران در سى و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر محسوب می‌شود.

او تحصيلكرده رشته سينما و عضو انجمن برنامه‌ريزان و دستياران كارگردان خانه سينماى ايران است كه بعد از ساخت چند فيلم كوتاه داستانى و تجربى، «پاسيو» را به عنوان اولين فيلم بلند خود با سرمايه شخصى مقابل دوربين برده است.

 همزمان با انتخاب این فیلم برای حضور در بخش مسابقه جشنواره جهانی فيلم فجر، پوستر بین‌المللی آن نیز رونمایی شد.

پوستر «پاسیو» را علی فرآورده طراحی کرده که پیش از این طراحی پوستر فیلم‌هایی همچون «تنگه ابوقريب»، «ویلایی‌ها» و «باديگارد» را بر عهده داشته و در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین گرافیک محیطی را برای پوستر فیلم «ملک سلیمان» از آن خود کرده است.

پخش بین‌المللی این فیلم را نيز کمپانی الی ایمیج با مدیریت الهه نوبخت به عهده دارد.

بهناز جعفرى، محدثه حيرت، كريم امينى، ياسمن ترابى، حسين ملكى، بهروز قادرى، سحر غمخوار، محمدرسول صفرى و بابك انصارى؛ با حضور پوريا پورسرخ و شقايق فراهانى در ‎«پاسیو» ايفاى نقش كرده‌اند.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =