۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
خطاهای پزشکی در مستند «ویزیت»

مستند «ویزیت» با نگاهی متفاوت به خطاهای پزشکی، بررسی خواهد کرد آیا نظارت درست و همه جانبه‌ای بر امور درمان براساس اخلاق پزشکی در ایران صورت می‌گیرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پنجاه و نهمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «ویزیت» ساخته محمدحسین جبلی‌جوان، روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

در این قسمت و پس از پخش مستند، محمدحسن طریقت منفرد، وزیر سابق بهداشت و درمان و محمدحسین جبلی‌جوان، کارگردان مستند «ویزیت» مهمان برنامه خواهند بود و گفت‌وگویی صریح با موضوع خطاهای پزشکی، نظارت بر این حوزه و سوژه این مستند خواهند داشت. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «ویزیت» به بررسی شرایط نظارت بر امور بهداشت و درمان در کشور می‌پردازد و هماهنگی شرایط فعلی این حوزه را با دستور‌العمل‌های اخلاق پزشکی که توسط ارگان‌های مربوط تدوین شده است، بررسی می‌کند. بخش دیگری از این فیلم نیز، مروری بر تاریخچه پزشکی است و در ضمن آن، نحوه آموزش پزشکی در کشور را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

بعضا در اخبارها می‌شنویم که خطای پزشکی، جان بیماری را به خطر انداخته است. حال سوال اصلی این است که نظارت بر این حوزه تا چه میزان دقیق است و چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ آیا دستورالعمل‌های اخلاق پزشکی با شرایط فعلی تطابق دارد؟ مستند «ویزیت» تلاش کرده است با انجام گفتگوهای متعدد با متولیان این حوزه، به این سوالات پاسخ بدهد.

این مستند 40 دقیقه‌ای به کارگردانی محمدحسین جبلی‌جوان و به تهیه‌کنندگی روح‌الله رفیعی تولید شده است و برای اولین بار در شبکه مستند رونمایی خواهد شد.

«برنامه به اضافه مستند» با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 28 فروردین ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش این برنامه روزهای چهارشنبه 29 فروردین ساعت 9 و جمعه 31 فروردین ساعت 13:30 است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    1 0
    بهترین شبکه تلویزیون شبکه مستند و بهترین برنامه های آن فیلمهای مستند هستند که به بال بردن سطح آگاهی و فرهنگ مردم کمک شایانی می کنند