۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۵

تسنیم نوشت:مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در باره ارز مسافرتی گفت: هزار یورو برای یک بار در سال به کشور‌های دور و ۵۰۰ یورو برای یک سفر در سال برای کشور‌های نزدیک با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

مهدی کسرایی پور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این که به دلیل قاچاق ارز تراز تجاری کشور مثبت، اما حساب سرمایه منفی است افزود: برنامه جدید ارزی دولت محدودیت منابع ارزی نیست بلکه مدیریت بهینه در ارتباط منابع با مصارف است.

وی گفت: بانک‌ها می‌توانند سپرده‌های ارزی سپرده گذاران خود را برای یورو با نرخ سود سه درصد و دلار با نرخ سود چهار درصد در سال در بانک مرکزی سپرده گذاری کنند.

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی درباره ارز مسافرتی نیز افزود: هزار یورو برای یک بار در سال به کشور‌های دور و 500 یورو برای یک سفر در سال برای کشور‌های نزدیک با قیمت 4 هزار و 200 تومان در نظر گرفته شده است.

کسرایی پور گفت: این سیاست فعلا فقط برای یک بار سفر در سال در نظر گرفته شده است.

وی درباره اختصاص نیافتن ارز 4 هزار و 200 تومانی در مرز‌های زمینی افزود: این مسئله به امکانات مبادی خروجی کشور باز می‌گردد و اکنون این ساز و کار کنترلی فقط در 6 فرودگاه دایر است.

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی گفت: در آینده برای مرز‌های زمینی و دریایی نیز تمهیداتی انجام می‌شود.

کسرایی پور درباره ارز مربوط به فرصت‌های مطالعاتی نیز افزود: درخواست کنندگان باید مستندات خود را از وزارت علوم دریافت و به بانک عامل تحویل دهند و بانک عامل نیز از بانک مرکزی ارز مورد نظر را دریافت خواهد کرد.

وی درباره منبع صرافی‌ها از خرید و فروش ارز بر اساس سیاست‌های جدید ارزی نیز گفت:: تا اطلاع ثانوی فقط دو نقش عمده برای صرافی‌ها در نظر گرفته شده که یکی بحث انتقال ارز و دوم خرید ارز حاصل از صادرات غیر نفتی است.

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی افزود: صرافی‌های مجاز در سامانه یکپارچه معاملات ارزی تعریف شده اند و ارز حاصل از صادرات غیر نفتی را به صورت حواله خریداری می‌کنند.

کسرایی پور گفت: اکنون بانک‌هایی با نرخ سود بیش از چهار درصد ارز جذب می‌کنند و نرخ سود بانک مرکزی نیز با توجه به نرخ‌های سود جهانی برای بانک‌ها جذاب است.

وی افزود: در بند 15 ابلاغیه هیات وزیران برای کالا‌های اساسی و دارو سه هزار میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته شده است که منابع آن از محل یکسان سازی نرخ ارز تامین می‌شود.

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی گفت:​ افرادی که برای واردات کالا‌های اساسی برای دریافت ارز به بانک مراجعه می‌کنند ارز را با نرخ ابلاغیه بانک مرکزی دریافت می‌کنند، اما مابه التفاوت آن را نیز دریافت خواهند کرد.

کسرایی پور افزود: واردات کالا‌های اساسی همه باید از طریق شبکه بانکی وارد شود.

وی گفت: صادر کنندگان کالا‌های غیر نفتی بر اساس ابلاغیه جدید هیات دولت می‌توانند ارز خود را در سامانه نیما بفروشند یا واردات انجام دهند یا بابت بدهی ارزی هزینه یا به مدت کوتاه سپرده گذاری کنند.

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی افزود: صادر کنندگان سپرده خود را باید در مدت کوتاهی صرف سه مورد دیگر کنند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    20 0
    خدا را شکر دهخدا نیست این روز رو ببینه که معنی محدویت با مدیریت یکی شدهعدم عرضه یعنی محدودیت . اطمینان دارم که قیمت ارز مثل یک سیل سد شکن در اینده نزدیک اقتصاد را ویران خواهد کرد .ای کاش به جای این کار ها از دانشمندهای اقتصادی و مالی، جهت جراحی سیستم پولی و مالی چرکین شده ایران استفاده میکردنند
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    35 0
    آره مردمو با 500 یورو بفرستین برن اونجا گیر کنن . حتی اگه یه مشکل کوچیک پزشکی پیدا کنن پولشو نداشته باشن. این راهکار شماست برای مردم؟ اگه راست میگین جلوی میلیاردرهای مفت خورو بگیرین همیشه زورتون به ما میرسه؟
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    31 0
    کم کم تبدیل میشیم به کره شمالی کلا خروج از کشور رو ممنوع می کنیم و خلاص
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    21 2
    این تصمیم گیرندگان چون خودشون همیشه با خرج دولت مسافرت میرند خبر از هزینه ها ندارند. من برا کارم چندین بار باید برم مسافرت. این پولی که میدند هزینه هتل 45 شب اقامت تو یه هتل خوب حتی تو دبی نمیشه تازه هزینه های دیگه هم هست. فرض کن بخوای شرکای تجاری رو یه شام یا ناهار دعوت کنی یه رستوران خوب. یه بار هم که بیشتر ارز نمیدن و میگن حق هم نداری از بازار نقدی بخری، خوب برای دفعه بعد چیکار کنیم؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    19 1
    دفعات بعد که ميخواهيم به سفر برويم چکار کنيم .
  • بی نام EU ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    11 1
    یک سازو کاری یایدطراحی کنند برای دادن ارز برای کسانی که باید جند بار درسال مسافرت بروند.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    18 1
    پس یک جایی رو اعلام کنید که ارز آزاد بخریم. نمی تونید مردم را وادار کنید که یکبار به مسافرت خارجی بروند
  • روزبه A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    16 1
    اگر کسی بخواهد که بیشتر از یک بار به خارج برود باید برود و به صورت قاچاق ارز را تهیه کند.پس بازار دلار فروشان غیر قانونی برچیده نمیشود
  • همشهری A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    23 1
    اگر یکبار ارز میدهید یکبار هم عوارض بگیرید چرا همه چیز را یکطرفه و بنفع درآمد دولت می بینید
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    18 1
    تکلیف اون بازرگان،مدیر و متخصص بخش خصوصی، محقق یا مردمی که به هر دلیل میخوان به تعداد دفعات بیشتر از کشور خارج شن چی میشه. اون رییس دانشمند بانک مرکزی تو ضیحی داره
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    16 1
    اگر كسي بنا به دلايل خانوادگي و كاري مجبور باشه بيش از يكبار سفر بره تكليفش چيه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    23 1
    این یعنی یک زندان ۸۰ میلیونی, امیدوارم مسولین متوجه عواقب رفتارشان باشند
  • کوروش IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    25 0
    دستتون درد نکنه با این مملکتی که برامون ساختید
  • بی نام EU ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    5 12
    کارتهای بانکی ایران در صرافی های کشورهای خارجی کار میکند. این قدر نگران نباشند کسانی که میخواهند بروند ان طرف. خودشان هم میدانند که مشکلی برای انها در خارج پیش نمی اید منتهی جوری میگویند برای .... تنها اشکالش این است در صرافی های خارج از ایران ارز را گرانتر باید تهیه کنند.
    • بی نام EU ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
      0 3
      دقیقا همین جور است . فرض طرف علاوه بر 1000 یورو که زیاد هم هست باید 500 یورو اضافه هم داشته باشد ان وقت حدود 500 هزار تومان باید در خارج بیشتر پرداخت کند تا 500 یورو اش را گرانتر از ایران تهیه کند. دوستان در سفر به خارج صنایع دستی ایران مانند قالیچه دستباف یا میناکاری و یا ... ببرند و انجا به فروش برسانند پول راحت تر به دستشان میرسد.
  • مجید گلپا DE ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    1 0
    یه بار ارز دادن در سال در حال حاصر مشکلی نداره ولی سوالی که هست اینه اضافه بر اون اگه احتیاج داشته باشیم به کجا مراجعه کنیم و به چه فیمتی باید بگیریم.مگه میشه کسی به این سوال حواب نده.خبر انلاین از یه نفر جواب این سوال رو بگیر تو رو خدا