مسائل زیست‌محیطی باعث شده صنعت ذغال‌سنگ در بریتانیا روبه نابودی برود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در ادامه مسیر کاهش استفاده از سوخت‌های آلوده کننده محیط‌زیست، بریتانیا در اقدامی تاریخی برای ۳ روز پی در پی از سوخت ذغال استفاده نکرد.

به طور تاریخی، ذغال سنگ بنای اصلی بریتانیا برای تولید برق بود، اما سال گذشته برای اولین بار از قرن نونزدهم این کشور برای ۲۴ ساعت از ذغال استفاده نکند.  هفته گذشته وضعیت بهتر شدشد و برای حدود ۵۵ ساعت از ذغال برای تامین انرژی استفاده نشد، اما این رکورد هم چند روز پیش شکسته شد و از دوشنبه تا پنجشنبه از سوخته ذغال استفاده نشد، این اتفاق در حالی افتاد که برخی از کارشناسان فکر می‌کردند در روز پنجشنبه دیگر نمی‌توان نیاز انرژی را بدون ذغال سنگ تامین کرد.

بدون حساب سوخت‌های فسیلی یک سوم برق بریتانیا توسط گازها تامین می‌شود و توربین‌های بادی و انرژی اتمی هم هر کدام یک چهارم برق را تامین می‌کنند.

البته در زمستان امسال به دلیل سرمای زیاد و استفاده زیاد گاز، میزان درخواست‌ها برای انژی ذغال سنگ زیاد شده بود و اکنون با گرمتر شدن هوا این رکوردها شکسته شده است.

جاناتان مارشال، یک متخصص انرژی در این رابطه گفت: با افزایش تولید انرژی تجدیدپذیر باید انتظار شکسته شدن رکوردهای بیشتری در بریتانیا باشیم.

البته این موضوع مخالفانی هم دارد، آندرو کراسلند متخصص حوزه برق در این باره توضیح داد: اینکه بخواهیم از ذغال به سمت گاز بریم بازار برق ما را ضعیف و وابسته به قیمت جهانی گاز می‌کند. این فقط به مصرف کنندگان آسیب وارد می‌کند.

به طور کلی، مالیات کربن، ارزان شدن قیمت گاز و افزایش استفاده از انرژی‌های طبیعی به گردادنده‌های صنعت ذغال آسیب وارد کرده و دولت بریتانیا هم برنامه ریزی کرده که از اکتبر سال ۲۰۲۵ دیگر از ذغال استفاده نکنند. 

منبع:‌ گاردین/ ۲۴ آوریل ۲۰۱۸

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =