ایسنا نوشت: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد دارد هلی‌کوپترهای جنگی و مهمات برای جنگنده‌ به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار به بحرین صادر کند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در بیانیه‌ای درباره همکاری‌های امنیتی و دفاعی خود با بحرین تاکید کرد، وزارت خارجه آمریکا با صادرات چنین تسلیحاتی به بحرین مخالفت نمی‌کند.

طبق این بیانیه بحرین درخواست خرید هلی‌کوپترهای جنگی با دو موتور اضافه برای آنها، ۱۴ موشک هوا به زمین AGM-114، موشک‌های هدایت لیزری و نیز رادارها، سیستم‌های ارتباطی، سیستم‌های ناوبری دریایی، قطعات یدکی ضروری و سایر تجهیزات و حمایت‌های لجستیکی را دارد.

در این بیانیه آمده است: فروش این سلاح‌ها به بحرین، به تحقق اهداف سیاست خارجه آمریکا کمک خواهد کرد. همچنین این امر به تقویت امنیت بحرین به عنوان شریک مهم آمریکا در منطقه کمک می‌کند و با اضافه شدن این سلاح‌ها به تجهیزات نظامی بحرین توان این کشور در مقابله با تهدیدات فعلی و آتی افزایش خواهد یافت.

پنتاگون در عین حال تاکید کرده که فروش این تسلیحات به منامه هرگز موجب تغییر توازن نظامی در منطقه نخواهد شد.

طبق قوانین آمریکا، وزارت دفاع این کشور باید درباره طرح‌های فروش سلاح یا تجهیزات نظامی به سایر کشورها به کنگره اطلاع دهد، کنگره نیز ۳۰ روز برای مخالفت با این قراردادها مهلت دارد اما چنین امری بسیار دور  از انتظار است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =