۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۵

ایسنا نوشت: یک دادستان عمومی در استانبول خواستار صدور پنج سال حبس برای یکی از روسای سابق و زندانی حزب اپوزیسیون دموکراتیک خلق و یکی از قانونگذاران این حزب حامی کردها شد.

خبرگزاری آناتولی، دادستان‌های ترکیه‌ای "صلاح‌الدین دمیرتاش"، رهبر سابق حزب دموکراتیک خلق ترکیه را که اکنون با اتهامات تروریستی دیگری در زندان به سر می‌برد به همراه سری ثریا اوندر، قانونگذار آنکارا به اشاعه "پروپاگاندای تروریستی" از طریق سخنرانی‌هایشان در پنج سال پیش متهم کرده است.

به گفته یک منبع قضایی که خواست نامش فاش نشود، مقام‌های حزب دموکراتیک خلق ترکیه این سخنرانی‌های ادعایی را در فستیوال نوروزی مارس ۲۰۱۳ در استانبول داشته‌اند.

اوندر در دادگاه کیفری عالی استانبول حاضر شد اما دمیرتاش به دلایل پزشکی در جلسه دادگاه حضور نداشت.

صلاح‌الدین دمیرتاش در نوامبر ۲۰۱۶ به همراه ۱۲ قانونگذار دیگر حزبش به اتهام ارتکاب اقدامات تروریستی بازداشت شد.

دمیرتاش تا زمان تکمیل روند دادگاه در بازداشت باقی می‌ماند. این قانونگذاران پس از آنکه مصونیت پارلمانی آنها برداشته شد، طبق قوانین ضد تروریسم با پیگرد قانونی مواجه شدند.

دولت ترکیه حزب دموکراتیک خلق ترکیه را به ارتباط با حزب کارگران کردستان پ.ک.ک متهم می‌کند که از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا با عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شوند. بیش از ۱۲۰۰ تن از جمله پرسنل نیروی امنیتی و غیرنظامیان از زمان فعالیت مجدد کمپین مسلحانه پ.ک.ک در ژوئیه ۲۰۱۵ کشته شده‌اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =