مهر نوشت: رئیس پلیس آگاهی استان البرز از انهدام باند جاعلان در کرج و دستگیری سه نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ محمد صفایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره آگاهی استان برگزار شد، از انهدام باند جاعلان که اقدام به افتتاح حساب با مدارک جعلی می‌کردند، خبر داد و اظهار کرد: در پی دریافت اطلاعات پرونده‌ای از کلانتری ۲۵ محمد شهر مبنی بااینکه زنی اقدام به افتتاح حساب با مدارک اشخاص مختلفی می‌کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری استان البرز قرار گرفت.

وی در ادامه بابیان اینکه نامبرده با هوشیاری کارمند بانک به حراست بانک تحویل داده‌شده بود، افزود: به‌منظور سیر مراحل قانونی دستگیر و روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بابیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه افتتاح حساب با مدارک جعلی بود، تأکید کرد: متهم با مشاهده دلایل و شواهد پلیس لب به اعتراف گشود و اذعان داشت که به خاطر مشکلات مالی به‌واسطه جدایی از همسرم، اقدام به انجام این کار می‌کردم. مدارک اشخاص مختلف را از همدستم می‌گرفتم و در قبال باز کردن حساب و گرفتن کارت عابر بانک از برخی بانک مبلغی دریافت می‌کردم.

سرهنگ صفایی بابیان اینکه از استعلام کارت‌های عابر بانک، مشخص شد که این شماره‌ها به افراد زندانی که در امر کلاه‌برداری کارت به کارت فعالیت دارند، داده‌شده بود، خاطرنشان کرد: کلاه‌برداران از مردم کلاه‌برداری و پول‌ها را به‌حساب این کارت‌ها، واریز می‌کرده‌اند.

وی بابیان اینکه متهم دستگیرشده از فرد دیگر که به وی مدارک را می‌داده، آدرسی نداشت، تصریح کرد: مأموران آگاهی استان البرز با انجام عملیات فنی و تحقیقات موفق به کشف مخفیگاه متهم در ماهدشت کرج شدند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: متهم دستگیرشده اذعان داشت که مدارک را از شخصی برای افتتاح حساب می‌گرفتم و به متهم دیگر برای افتتاح حساب می‌دادم و در قبال هر افتتاح حساب، ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردم.

وی بابیان اینکه مأموران پلیس آگاهی استان البرز بلافاصله پس از دستگیری متهم با همکاری وی، نسبت به شناسایی متهم سوم کردند، اظهار کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات و مواجهه حضوری، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =