برخی از کاربران خبرآنلاین معتقدند راهکار مقابله با فعالیت‌های سوداگرایانه در بازار ارز، افزایش سریع سود بانکی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها در شبکه‌های اجتماعی گروهی جلوتر از بازار سیاه ارز پیش‌بینی می‌کنند، این در حالی است که فعالیت‌های سوداگرایانه‌ای که سبب بالابردن قیمت ارز و به دنبال آن سکه در بازار شده، بیش از هر چیز بر زندگی روزمره مردم تاثیر می‌گذارد.

با توجه به این‌که با افزایش نرخ ارز ثروت مردم با فعالیت سوداگرایانه کاهش می‌یابد، این سوال مطرح است که برای مقابله با این پدیده چه باید کرد؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص در نظرسنجی خبرآنلاین دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «من یک جوانم، 50 میلیون پول نقد داشتم، ولی بهش دست نزدم، چون می‌دونستم به قیمت آتش زدن زندگی بقیه است.»

«آرش» نیز راهکار مقابله با فعالیت‌های سوداگرایانه در بازار ارز را افزایش سریع سود بانکی دانست. اما محمد، یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرد: «بين مردم همدلي و اتحاد نيست. آن كسي كه دلار و سكه مي‌خره، داره كشتي را سوراخ مي‌كنه. مردم به مسوولين هم اعتماد ندارند. مال‌شان داره بي‌ارزش مي‌شه. فقط و فقط يک تغيير اساسي در اداره كردن مملكت لازم است. کشور با سياست‌هاي اشتباه اداره می‌شود.»

کاربر دیگری نوشت: «نیازی نیست چرخ از ابتدا اختراع شود. بقیه دنیا چکار می‌کنند؟ شفافیت. یعنی این‌که منبع هر پولی باید مشخص باشد. متاسفانه ما هر روز از این مساله دور می‌شویم.»

«حمید» نیز یادآور شد: «یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌ها، دادن سود بانکی به دلار و ابداع سپرده‌گذاری ارزی بود. قبلا که دلار باید تو خونه انبار می‌شد و سود بانکی بهش تعلق نمی‌گرفت، این همه دلار مشتری داشت. الان که دیگه دلار رو تو بانک بذاری سود دلاری هم بهت می‌دن، چه دلیلی داره یکی مثل من هجوم نبرم به سمت خرید دلار و هم از سپردش سود ببرم و هم از افزایش ارز؟»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشت: «معنای این سوال این است که قیمت 6300 تومانی دلار به خاطر فعالیت‌های سوداگرانه است؟ اگر قیمت دلار 4200 هست و قیمت‌های بالاتر درست نیست، چرا قیمت طلا و سکه بانک مرکزی بر مبنای قیمت دلار 6300 و بازار به قول شما سوداگرانه است. آخر، قسم حضرت عباس رو قبول کنیم یا واقعیت بازار رو؟»

یکی دیگر از کاربران عنوان کرد: «تنها راهی که در بلندمدت می‌شه به صورتی کارا و موثر قیمت ارز رو کنترل کرد، عرضه فراوان ارز در بازار و کاهش قیمت‌ها از طریق مکانیسم عرضه و تقاضا است. روش‌های دستوری و پلیسی تنها باعث کاهش عرضه ارز و حبس ارز نزد دارندگان آن می‌شود و مشکل را بیشتر می‌کند. اگر دست‌هایی در بازار هست که با التهاب‌آفرینی در بازار ارز قصد زمین‌زدن دولت رو دارند، باید توسط نهادهای اطلاعاتی شناسایی و در هر مقام و پست و وابسته به هر نهادی هستند، با آن‌ها برخورد شود.»

یکی از کاربران تصریح کرد: «ارزی که دولت در نظر گرفته، پاسخ‌گوی همه نیازهای مردم نیست. به‌طور مثال بعضی از مردم بنا به شرایط بچه‌هایشان یا بیماری مجبورند مدتی از سال را در خارج از کشور زندگی کنند. خب این افراد باید ارز مورد نیازشون را از کجا تامین کنند؟ بانک که نمی‌فروشه، از اون طرفم که دولت فروش ارز خارج از سیستم بانکی را قاچاق اعلام کرده، در نتیجه این شخص چاره‌ای نداره جز متوسل شدن به دلال مفت‌خور که ارز را با هر قیمتی که خواست، می‌فروشه و این یعنی آشفتگی که حاصل از نقص قوانین است و باعث شده دلالان سودهای بادآورده نصیبشان شود؛ در حالی که پول ملی را هر روز ضعیف‌تر می‌کنند.»

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    4 26
    این یعنی ربا. بعد برا اینکه بتونند سود بدند باید پول چاپ کنند و تورم و همون آش و همون کاسه. تولید ثروت به کار نیاز داره سرمایه از هیچی بوجود نمیاد. متاسفانه دنیای مجازی خیلیها رو تو توهم فرو برده و از واقعیت دور کرده
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    12 0
    آفرین به بیشتر نظرهای کاربرای خبرآنلاین
  • آرش A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    5 1
    مرسی از خبر آنلاین که نظر منو مطرح کردن،بازم میگم تنها راهش افزایش سریع سود بانکهاست ولی با نظارت
  • بی نام DE ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    6 1
    دولت اصلا خیال پائین آوردن بهای ارز را ندارد و کار خودش را میکند و به گرانی و بحران نبودن ارز هم دارد دامن می زند تا کسر بودجه تامین بشود و خودی ها هم به ثروت های میلیاردی برسند . روحانی این 4 سال راهم با وعده و لبخند و بیچاره تر کردن مردم سر میکند تا بگذرد . آقا، روحانی بخدا احساس انسانی ندارد . آنهای دیگر هم ندارند اما حداقل تظاهر به دلسوزی نمی کنند و نقاب ندارند.
  • حاجی A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    1 6
    به کاربران خبر انلاین بگین سقوط ارزش ریال و نرخ دلار خودش بخاطر افزایش سه برابری نقدینگی هست که سود های غیرواقعی بانکی ایجاد کرد. بعد با سود بانکی که خودش دلار رو سه برابر کرده میخوان نرخ دلار رو کنترل کنند؟
  • پدرام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    4 4
    سود هارو آوردن پایین صاحب خانه ها بیچاره کردند ما مستاجر هارو این دولت جز بد بختی برای ما چیزی درست نکرد صد رحمت به دو دولت قبل
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 10
    و همچنان ربا صراحتا در قرآن "حرام" اعلام شده است.