اعضای هیئت رئیسه شورای نگهبان در انتخابات این شورا ابقا شدند و بر این اساس آیت الله جنتی دبیر و کدخدایی سخنگوی شورا باقی ماند.

به گزارش مهر، در جلسه امروز شورای نگهبان اعضای فقیه و حقوقدان این شورا در دوره جدید معرفی و با حضور اعضای جدید به اتفاق آرا آیت‌الله جنتی به عنوان دبیر، محمد رضا علیزاده به عنوان قائم مقام دبیر و عباسعلی کد خدایی به عنوان سخنگو در شورای نگهبان ابقا شدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی 24 تیرماه در پایان دوره سه فقیه شورای نگهبان طی حکمی آیت الله  احمد جنتی، حاج شیخ غلامرضا رضوانی و حجت‌الاسلام‌ حاج سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی را به عنوان فقهای شورای نگهبان منصوب کردند.

مجلس نیز 27 تیر ماه محمد رضا علیزاده ، حجت الاسلام سلیمی و سیامک ره‌پیک  را از میان گزینه های معرفی شده از سوی رئیس قوه قضاییه به عنوان اعضای حقوقدان شورای نگهبان در دوره 6 ساله جدید برگزید.

بر این اساس و با توجه به انتصابات جدید اعضای شورای نگهبان متشکل از محسن اسماعیلی، ابراهیم عزیزی، عباسعلی کدخدایی، محمدرضا علیزاده، محمد سلیمی و سیامک ره‌پیک  به عنوان حقوقدانان شورای نگهبان و احمد جنتی، محمد مومن، غلامرضا رضوانی، هاشمی شاهرودی، محمد رضا مدرس یزدی و محمد یزدی به عنوان فقهای این شورا فعالیت خواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 77514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =