شاید با تجربه فدراسیون والیبال ، دیگر هیچ رئیسی برای بعد از خودش با مرد شماره دوی تشکیلاتش نبندد!

فاطمه پاقلعه‌نژاد: یکی از عجیب ترین اتفاقات این روزهای ورزش کشور ، این چرخش ناگهانی مواضع در فدراسیون والیبال است. ضیایی رئیس تشکیلات جدید والیبال ، غیر از پیشینه سیاسی و خانوادگی اش از سال های حضور در سپاه و باجناق شهید باکری بودن ، رفاقت و همکاری طولانی مدت با محمدرضا داورزنی بوده است. بعد از حضور در سپاه البرز ، او ده سالی در ورزش ، نایب رئیس داورزنی بوده است و تقریبا کسی را در مدیریت نزدیک تر از ضیایی به داورزنی نمی شناختند و احتمالا خود داورزنی هم کسی را بهتر از او نمی دانسته که تشکیلات استراتژیکش را که خودش جهانی اش کرده بود به دست این دوست صمیمی سپرد.

با روی کار آمدن ضیایی اما تنها شاید 6 ماه زمان کافی بود تا آن مدل پوتین مدودفی که همه باور داشتند شکل می گیرد ، رنگ ببازد ، آقای فرمانده نمی خواست فدراسیونش را به نامی غیر از نام خودش بشناسند. از تغییرات وسیع در بدنه اجرایی فدراسیون و کنار گذاشتن یاران کلیدی داورزنی که در همه این سال ها خط قرمزهایش بودند ، می شد گمان برد که برنامه دیگر بر اساس نقشه و مدل پوتین - مدودوف پیش نمی رود.

وقتی شایعه عجیب قرارداد مربوط به البسه ایرانی از دل نشست آقای رئیس جدید به رسانه ها درز کرد می شد گمان برد این مدل دیگر خیلی بیشتر به رفاقت شکست خورده و تبدیل به دشمنی شده علی کفاشیان و مهدی تاج می رود تا بدل شود. دو نفری که ابتدا قرار بود مدل پوتین و مدودوف را در فوتبال تکرار کنند. رای های کفاشیان در سبد تاج ریخت و کفاشیان شد نایب رئیس او اما خیلی زود نایب رئیس تبدیل شد به یک غریبه. کم کم رابطه دیگر اصلا دوستانه نبود و هر روز این رابطه رو به سردی بیشتر می گذاشت.

کار به جایی رسید که حالا تقریبا همه می دانند این دو نه تنها رفاقت و همسویی ندارند که بیشتر دو جناح متخاصم در فوتبال هستند! دو نفری که قرار بود مثل پوتین و مدودوف دولت شان را بگردانند اما حالا رابطه شان شکرآب است مثل عبدالله گولن و رجب طیب اردوغان! این اتفاق به نظر می رسد حالا در فدراسیون والیبال در حال رخ دادن است و مشخص نیست چرا این رفاقت های ورزشی وقتی پای تقسیم قدرت می رسد و موقع اختیارگیری نفر دوم ها ، اینچنین به سمت تخاصم پیش می رود. شاید اگر در فدراسیون والیبال مسیر حضور کاندیداها ساده تر بود و قهرمانان ملی چون بهنام محمودی یا حتی افشاردوست از شرکت در انتخابات منع نمی شدند ، امروز این اختلاف این قدر به چشم نمی آمد و برجسته نمی شد.

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =