۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۵

مدیر شبکه ورزش مصاحبه‌ای با روزنامه سازندگی داشت که در ادامه می‌خوانید.

شبکه ورزش از ابتدای راه اندازی با عنوانی که داشت مشخص بود که اختصاصا به پخش مسابقات ورزشی می پردازد. وظیفه ای که تا پیش از آن برعهده شبکه سه بود. حالا اما پس از گذشت 5 سال از راه اندازی این شبکه اتفاقی که رخ داده این است که شبکه سه سیما نتوانسته از پتانسیل مخاطبی که دستاورد پخش مسابقات ورزشی بود بگذرد و هنوز تمام مسابقات مهم ورزشی را پخش می کند و پخش مسابقات کم اهمیت تر به شبکه اختصاصی ورزشی سیما می رسد. برای جام جهانی اما این شبکه چه برنامه ویژه ای تدارک دیده است؟ احسان شیعه مدیر شبکه ورزش پاسخ این پرسش سازندگی را می دهد.


*شبکه ورزش برای جام جهانی برنامه خاصی تدارک دیده است؟
ظرف یکی دو روز آینده برنامه های ما مشخص خواهد شد که از چه زمانی شروع می شود، عواملش چه کسانی هستند و چه کارهایی قرار است انجام دهیم.
*پخش بازی های تیم های دیگر غیر از ایران با شبکه ورزش است؟
هنوز جلسه تقسیم بندی بازی ها هم برگزار نشده ولی قطعا اینطور نیست.
*شبکه های دیگر ویژه برنامه برای جام جهانی ندارند؟
خبر ندارم ولی بعید می دانم برنامه ای داشته باشند چون مجاز به پخش بازی ها نیستند، فکر نمی کنم ویژه برنامه خاصی داشته باشند.
ما فصل داغ فوتبال را ویژه جام جهانی شروع خواهیم کرد با پیگیری های گسترده ای که داشتیم اما اینکه آیا به روسیه تیم اعزام می کنیم یا نه هنوز مشخص نیست.
*آقای پورمحمدی گفتند گزارشگر اعزام نمی شود.
تیم های تولید گزارش های روزانه در حد تیم های دو سه نفره شاید اعزام کنیم که از حواشی و تماشاگران و... گزارش ارسال کنند.
*یعنی آی دی کارت ندارند؟
آی دی کارت دارند. گزارشگر باید از قبل هماهنگ شود در استادیوم باکس صدا در اختیارش قرار بگیرد، آی دی کارت جام جهانی با المپیک فرق می کند، خیلی گرفتنش سخت نیست. در تدارک گرفتن آی دی کارت هستیم و بنا هست بگیریم.
*پس در فضاهای ورزشی می توانند بروند؟
بله و در استادیوم ها هم در جاهایی که برای خبرنگارها مشخص شده است می توانند بروند، دوربین ها هم در جاهای مشخص می توانند بروند.
*پس عزمش را دارید ولی احتمالا مشکل اسپانسر است؟
بله در حال انجام مذاکرات هستیم که اگر نهایی شود هم در تهران روزی دو سه ساعت برنامه خواهیم داشت و کل ماجراهای جام جهانی را بررسی می کنیم و هم اینکه یک گروه دو سه نفره هم اعزام خواهیم کرد.
*در تهران استودیوی محدود دارید؟ یعنی اینطور نیست که هوادار در استودیو حضور داشته باشد؟
در محل هایی که مسابقات جام جهانی نمایش عمومی دارد، مثل پارک ها، قرار است مستقر داشته باشیم و مردم را آنجا داشته باشیم و ارتباط زنده داشته باشیم. حتی ممکن است در کل کشور هم اگر شهرداری ها پیشنهاد بدهند تیم مان را بفرستیم و ارتباط زنده داشته باشیم.
*فکر می کنید اینکه از یک طرف رقابت با عادل را دارید و از سوی دیگر مسابقات اصلی از شبکه سه پخش می شود برنامه هایتان دیده شود؟
بحث رقابت نیست. آقای فردوسی پور برنامه خودش را دارد و در زمان پخش مسابقات روی آنتن می رود، برنامه ما بعدازظهر هست و همزمان پخش مسابقات نیست. در زمان متفاوتی است و کارهای متفاوتی را انجام می دهد. تجربه قبلی مان هم در جام ملت های اروپا نشان داد که برنامه ما هم به اندازه خودش دیده شد.
*این توان اسپانسرینگ برنامه عادل فردوسی پور که به او اجازه می دهد مثلا لوئیز فیگو را به تهران بیاورد شاید باعث شده رقابت مغلوبه شود.
اگر شبکه ورزش بیننده نداشت که اسپانسر حاضر نبود بیاید و سرمایه گذاری کند. الان اسپانسر خودش پیشنهاد سرمایه گذاری داده.

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =