۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۱

ایرنا نوشت: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: با حضور مقتدرانه پلیس در کازرون، آرامش و امنیت در این شهر برقرار است و مشکل خاصی وجود ندارد.

سرهنگ کاووس محمدی افزود: پس از تجمع های اعتراض آمیز کازرون نسبت به تفکیک این شهرستان، عده ای فرصت طلب و اراذل و اوباش قصد تخریب اموال عمومی را داشتند که پلیس با آنها قاطعانه برخورد کرد.

وی با اشاره به غیرقانونی بودن تجمع های اخیر کازرون، خویشتنداری نیروهای انتظامی در رویدادهای این شهر را ستود و گفت: با این وجود، اجازه ایجاد ناآرامی و ناامنی به فرصت طلبان داده نخواهد شد.

وزارت کشور روز گذشته( پنجشنبه )با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که حوادث شهرستان کازرون در استان فارس جنبه تقسیماتی نداشته بلکه ریشه در عوامل دیگری دارد که باید مورد شناسایی دقیق قرار گیرد.

در این اطلاعیه آمده است: وزارت کشور با دریافت نظرات و پیشنهادات مردمی و بررسی موضوع از نزدیک در قالب اعزام کارشناسان در چندین نوبت و همچنین حضور مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری در منطقه، در تلاش بوده تا نگرانی‌های مردم شریف کازرون را درباره طرح در حال بررسی لحاظ نماید.

وزارت کشور اعلام کرده است: به همین منظور با تقاضای صاحب نظران منطقه و به منظور بررسی دقیق و لحاظ پیشنهادات مردمی و رفع کاستی های موجود، طرح پیشنهادی تا تامین خواسته های کارشناسی و منطقی مردم در دفتر تقسیمات کشوری متوقف شده است.

در این اطلاعیه آمده است: وزارت کشور در مساله تقسیمات کشوری در عین استمرار همفکری با دلسوزان و صاحب نظران از اقشار گوناگون منطقه، از مردم آگاه و متدین کازرون می خواهد با حفظ آرامش و هوشیاری انقلابی خود مراقب دسیسه های معاندان و سایت های ضد انقلاب و اهداف شوم دشمنان این آب و خاک باشند و اجازه ندهند امنیت اجتماعی منطقه مختل و فضای ناامنی حاکم شود.
موضوع تفکیک 2 بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان از کازرون و ایجاد شهرستان جدیدی با نام کوه چنار از آبان 96 مطرح شد و از آن زمان تاکنون اعتراض هایی با مراجعه به فرمانداری و حضور در میدان شهدای کازرون شده است.

تجمع معترضان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (26 و 27 اردیبهشت ماه جاری) به برخورد فیزیکی با ماموران نیروی انتظامی منجر شد.
به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، در حوادث شامگاه چهارشنبه کازرون، 2 نفر از عوامل نیروی انتظامی و 9 نفر از حمله کنندگان به مقر پلیس زخمی شدند که یکی از زخمی های جمعیت معترضان، پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

هادی پژوهش جهرمی افزود: در ادامه این تجمع های غیر قانونی، صبح پنجشنبه نیز عده ای که بعضا سلاح سرد به همراه داشتند دست به تجمع زده و ضمن حمله به نیروهای انتظامی اقدام به آتش زدن 2 دستگاه خودرو پلیس کردند.

استاندار فارس نیز در ارزیابی جنس اعتراض های روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کازرون گفت که عده ای به دنبال سوء استفاده و طرح مسایل دیگر هستند.

اسماعیل تبادار پیش از این در سفر 13 اردیبهشت به کازرون به مردم این شهرستان اطمینان داده بود که طرح تفکیک این شهرستان و تشکیل شهرستان جدید با عنوان 'کوه چنار' با هدف تامین نظر مردم این شهر از دولت برگشت داده شده است تا اصلاح شود.

جمعیت شهرستان کازرون که در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد، بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در سال 95 انجام شد، 266 هزار و 217 نفر است.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =