واحد مرکزی خبر نوشت:

مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه با درخواست دولت باراک اوباما در زمینه تخصیص بودجه برای افزایش نیروهای نظامی در افغانستان موافقت، اما طرح مجلس نمایندگان را برای اختصاص بودجه چند میلیارد دلاری برای هزینه های غیرنظامی اضافی رد کرد. دولت اوباما در ماه فوریه خواستار تخصیص بودجه ای سی و سه میلیارد دلاری برای افزایش نیروها در افغانستان شد و مجلس سنا با افزایش بودجه برای اعزام سی هزار نیروی آمریکایی به افغانستان موافقت کرد.

همچنین در حالی که قرار است تمامی نیروهای آمریکایی تا پایان سال دو هزار و یازده عراق را ترک کنند، مقادیری از این بودجه به عملیات نظامی در عراق اختصاص داده می شود. سنا همچنین چهار میلیارد دلار برای عملیات کمک رسانی وزارت خارجه در افغانستان و پاکستان در نظر گرفت. بودجه اولیه تصویب شده از سوی مجلس برای عملیات در افغانستان و عراق در سال جاری صد و سی میلیارد دلار بوده است. پنتاگون پیشتر به مجلس سنا هشدار داده بود در صورت عدم موافقت با لایحه بودجه، تدابیر شدیدتری را چون حذف دستمزد نمایندگان در پیش خواهد گرفت. مجلس نمایندگان نیز اخیرا به تخصیص بودجه سی و سه میلیارد دلاری برای افزایش تعداد نیروها و همچنین بودجه ای اضافی برای اقدامات داخلی رای داده بود که از آن جمله می توان به ده میلیارد دلار در نظر گرفته شده در بخش های تحصیلات و اشتغالزایی اشاره کرد.

همچنین صد و شصت و دو نماینده مجلس نمایندگان خواستار برنامه زمانبندی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شده بودند. به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، مجلس نمایندگان و مجلس سنا چند لایحه را با شرایط متفاوت تصویب کرده اند که پیش از ارائه آنها به اوباما برای امضای نهایی باید به صورت لایحه ای مشترک از سوی دو مجلس تایید شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 77782

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =