نامه‌نیوز نوشت: عضو شورای مرکزی موتلفه گفت: محمدباقر قالیباف به سمت خودمحوری نمی‌رود و روحیه اش هم طوری نیست که با جمع کار نکند.

حمیدرضا ترقی ضمن رد ادعای قالیباف درباره اداره جریان اصولگرا به شکل پدرخواندگی گفت: ما که در جریان اصولگرایی پدرخوانده سراغ نداریم، نمی دانم منظور آقای قالیباف چه کسی است. آخرین تصمیم گیری تشکیلاتی جریان اصولگرا مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بود. بعد از آن رقابتی انجام نشد که جریان اصولگرایی بخواهد تصمیم بگیرد.

وی با اشاره به دموکراتیک بودن تصمیم گیری ها در جریان اصولگرا افزود: مجمع عمومی جمنا مرکب از 3 هزار نفر نیروی فعال اصولگرا از سراسر کشور شکل گرفت، آنها به تهران آمدند، 2 نشست داشتند و 2 سوم شورای مرکزی و 5 نامزد منتخب مورد حمایت خود را انتخاب کردند بنابراین دموکرات ترین تصمیم گیری در جریان اصولگرایی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری 96 بود که از آن 5 نامزد 2 نفر توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اظهار کرد: در نهایت بعد از مناظره سوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، تصمیم نهایی شورای مرکزی جمنا این شد که آقای قالیباف به نفع آقای رئیسی کنار برود. آقای قالیباف از این مسئله بیشتر ناراحت است.

وی درباره مهندسی خواندن مجمع عمومی جمنا توسط قالبیاف، بیان کرد: اصولگرایان در استان ها و شهرستان ها شناخته شده هستند و این طور نیست که چهره های نامشخصی باشند. حالا ممکن است در بعضی استان ها چنین اشکالی وارد باشد که یک حزب و مجموعه خاصی افرادش را بیشتر به مجمع عمومی جمنا فرستاد اما اینکه کلیت مجمع عمومی را بخواهیم زیر سئوال ببریم، باید بگویم خیر این طور نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا مدل جمنا را نخستین تصمیم گیری دموکراتیک تشکیلاتی در سطح کشور خواند و یادآور شد: البته هر اقدامی در ابتدای حرکت خود بی اشکال نیست. از طرفی همه گروه های سیاسی نیز نتوانستند آن طور که باید و شاید حضور جدی‌تر، کامل‌تر و جامع‌تری در جمنا داشته باشند اما نسبت به تصمیم گیری های ادوار گذشته، این روند دموکراتیک تر بود.

وی درباره احتمال خودمحور شدن قالیباف در رقابت های بعدی و بی اعتنایی او نسبت به بزرگان جریان اصولگرا گفت: آقای قالیباف انتقاد به جمنا دارد و انتقاد داشتن هم امر طبیعی محسوب می شود چون روش و مشی آقای قالیباف 100 درصد با دیدگاه های اصولگرایی منطق نبود بنابراین وجود اختلاف نظر طبیعی به نظر می رسد. در مجموع آقای قالیباف به سمت خودمحوری نمی رود و روحیه اش هم طوری نیست که با جمع کار نکند.

ترقی درباره چرایی دلجویی نکردن بزرگان اصولگرا از قالیباف اظهار کرد: جمنا با همه نامزدهای مورد حمایت خود میثاق بست که هر نامزدی موقعیت بیشتری برای پیروزی داشت، او بماند و بقیه باید به نفع نامزد نهایی کنار بروند، حالا اینکه کسی به میثاق خود عمل کرد، طلبکاری ندارد بنابراین انتظاری که بروند از او دلجویی کنند، غیرواقعی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره این ادعای قالیباف که می گوید آرایش در نظرسنجی ها بیشتر بوده اما جمنا او را کنار گذاشت و رئیسی را انتخاب کرد، یادآور شد: اینها به نظر من نیاز به استدلال دارد، همین طوری نمی شود سخن گفت. آقای قالیباف زمان انتخابات در هیچ جای کشور ستاد نداشت، حالا او بگوید «آرای من از آقای رئیسی بیشتر بود، این خیلی حرف فاقد استدلال منطقی است».

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =