معاون اسبق ارزی بانک مرکزی در واکنش به خروج 30 میلیارد دلار ارز از کشور گفت: ممکن است بگویند حساب سرمایه ما کسری نشان می‌دهد، ولی این‌که این پول خارج شده باشد، شاید این اتفاق نیفتاده باشد.

سید کمال سیدعلی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که طی هفته‌های گذشته و به دنبال بحران ارزی، پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از خروج 30 میلیارد دلار ارز از کشور خبر داد. چقدر این رقم را واقعی می‌دانید؟ اظهار داشت: به نظر می‌رسد کمتر از این ارقام باید باشد.

وی افزود: ممکن است بگویند حساب سرمایه ما کسری نشان می‌دهد، ولی این‌که این پول خارج شده باشد، شاید این اتفاق نیفتاده باشد.

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی تصریح کرد: ممکن است مردم ارز را خریده باشد و در خانه‌های خود نگه داشته باشند.

سیدعلی متذکر شد: همچنین امکان دارد مردم ارز را خریده باشند و ارز گران‌تر شده باشد و این ارزها در گاوصندوق‌ها باشد.

وی عنوان کرد: خروج سرمایه یک عددی می‌تواند باشد، ولی این‌که این میزان ارز از کشور خارج شده باشد، درست نیست.

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی درباره پیش‌بینی بازار ارز در ماه‌های آتی، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم در حال حاضر موقعیت یکسان‌سازی نرخ ارز نیست و یکسان‌سازی نرخ ارز هدف دوم است.

سیدعلی تاکید کرد: همین‌که بازار کنترل و بازار تعدیل شود و بخشنامه‌های بانک مرکزی صادر شود و مصارف نیز مشخص شود و یک‌مقداری نیز نرخ 4200 تومان به سمت بالا تعدیل شود، به نظر می‌رسد مشکل حل خواهد شد.

 

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام BE ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    6 2
    اینروزها حرفهای بی معنی زیاد زده می شود. چه کسری از کسانی که مردم نام می گیرند توان خرید کلان ارزی و نگه داشتن آن در گاو صندوق و نهنگ صندوق های منازل امن خود تا این مبالغ را دارند؟ تحلیل چرایی این امر توسط بخش اندکی از کسانی که دسترسی به امکانات رانتی جهت تکاثر طلبی بی حد و حصر و حساب و کتاب دارند پشت صحنه این اتفاق عجیب و غریب اما تکراری را آشکار خواهد ساخت البته اگر کسی بخواهد ...
  • اردشیر نادری A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    4 2
    ضمن سلام، از نظر من دو نکته در مورد خروج سرمایه از کشور به فراموشی سپرده شده است. 1 بنا به گفته مسئولین کشور سالانه حدود 20 میلیارد دلار جنس به صورت قاچاق وارد کشور میشود. 2 اکثر واردکنندگان تا سال 96 با اظهار مبالغ کمتر در گمرکات سعی بر این داشتند که حقوق گمرکی کمتری پرداخت نمایند. تامین ارز مورد نیاز دو مورد فوق بخش بزرگی از این ارزی که عنوان میشود فرار سرمایه بوده را شامل میشود که اشتباه است. در صورتیکه قرار است مبلغ واقعی فرار سرمایه مشخص شود لازم است ابتدا این مبالغ که تبدیل به کالا گشته و وارد کشور شده از کل مبلغ خروج ارز کسر شود. با احترام اردشیر نادری
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    8 0
    فکر میکنید تصادفی است که قبل از اعلام محدودیتهای توزیع ارز توسط دولت ٬بیش از سی میلیارد دلار ارز از کشور حارج شد ؟اگر دنبال فساد ٬رانت اطلاعاتی و فساد اقتصادی میگردید همین سرنخ رو دنبال کنید اگر چه بعید میدونم دنبال بشه ٬به همون دلیل که خاوری رو که تو ایران بود فراریش دادن تا چیزی افشا نشه
  • حسام الدین A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    7 1
    این اشتباه بزرگ بانک مرکزی در اواخر سال گذشته بود که با کارت ملی اقدام به فروش ارز نمود و این وضع نابسامان را بدتر کرد. در هیچ جای دنیا مردم ارز نمی‌خرند و در خانه‌ها نگه نمی‌دارند. ‌اگر در ایران چنین اتفاقی می‌افتد صرفا به‌خاطر کاهش روزانه ارزش ریال است. مردم ما مطلقا به آمار دولت و بانک مرکزی که ادعا می‌کنند نرخ تورم تک رقمی است وقعی نمی‌نهند آنها پشیمانند که چرا ارز بیشتری برای نگهداری نخریدند.