یادواره شهدای حاج عمران در الیگودرز برگزار شد

یادواره ۳۰۰ شهید عملیات حاج عمران در شهرستان الیگودرز برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سرهنگ محمد برامکی در همایش بزرگداشت شهدای حاج عمران در شهرستان الیگودرز با بیان اینکه زمانی مسافری قدم در حریم امن می‌گذارد و خود را در وادی معبود می‌بیند دیگر مسافر نیست بلکه میهمان ویژه‌ای است که میزبانش حرم حق است اظهار داشت: در طول 8 سال دفاع مقدس غیور مردان لرستان تا آخرینقطره خون پای حق ودفاع از میهن خویش ایستادند.
وی افزود: استان لرستان مهد غیور مردانی است که لبیک گویان قلمرو نفس خویش را فتح کردند و از قید شیطان درون رهایی یافتند، عاشقانی که مردانه ایستادند و رفتند تا بمانند.
فرمانده سپاه الیگودرز به نقش رزمندگان لرستانی در عملیات حاج عمران اشاره و عنوان کرد: غیور مردان لرستان با نقش بی‌بدیل و حضور قدرتمند در این عملیات که از عملیات‌های پیچیده دفاع مقدس بود نقشه دشمن را با شکست روبه‌رو کردند.
وی بیان کرد: رژیم بعث عراق در یک دفاع متحرک با 7 تیم و 12 گردان کماندویی با هدف باز پس‌گیری حاج عمران و تصرف پیرانشهر و مناطقی از خاک ایران به منطقه حاج عمران حمله کرده و بنا داشتند شهر پیرانشهر را تصرف و جبهه جدیدی در کردستان ایجاد کنند.
برامکی تصریح کرد: یگان 57 لرستان که در حال تدارک جهت انجام عملیات در شاخ شمیران بودند جهت سد پیشروی خطرناک دشمن به منطقه حاج عمران فراخوان شدند.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای اطلاعاتی، گردان‌های پشتیبان رزم و 7 گردان لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان توانستند در کمترین زمان ممکن منطقه را شناسایی و با انجام تک شبانه از حرکت دشمن جلوگیری کنند.
فرمانده سپاه الیگودرز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نبرد غیور مردان لرستانی را دیدنی توصیف کردند اظهار داشت: رزمندگان لرستانی در عملیات حاج عمران با از خود گذشتگی، رزم بی‌امان و تقدیم شهدای والامقام و سرداران سرافرازی همچون سید مصطفی میرشاکی برگ زرینی دیگر از تاریخ دفاع مقدس را از خود به یادگار گذاشتند.
وی افزود: در عملیات حاج عمران استان لرستان و لشکر 57 ابوالفضل(ع) 300 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند که سهم شهرستان الیگودرز 65 شهید گلگون کفن است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =