هواپیمای خورشیدی بدون خلبان ساخت انگلیس به نام "زیفر" روز جمعه به بیش از دو هفته پرواز بدون وقفه خود بر فراز منطقه ویژه ارتش امریکا در منطقه "یوما" در ایالت آریزونا پایان داد.

واحد مرکزی خبر در این باره نوشت: به گزارش خبرگزاری آلمان از لس آنجلس، شرکت انگلیسی "کنتیک" که سازنده این هواپیما است اعلام کرد کنترل کنندگان این هواپیما دستور فرود آن را پس از آن که همه رکوردها را در خصوص یک هواپیمای بدون سرنشین شکست، صادر کردند زیرا چیز دیگری برای اثبات کردن آن وجود ندارد. با این حال به نظر نمی رسد که پرواز هواپیمای زیفر به دور جهان به زودی آغاز شود.

این هواپیما از الیاف کربن ساخته شده است و پنجاه کیلوگرم وزن دارد و طول بالهای آن به بیست و دو و نیم متر می رسد. بالهای این هواپیما با سلولهای خورشیدی پوشیده شده است که انرژی مورد نیاز دو موتور هواپیما را تامین می کند. این هواپیما همچنین مجهز به باتریهای سبک لیتیومی قابل شارژ است تا انرژی مورد نیاز آن را هنگام پرواز در شب تامین کند. هواپیمای زیفر برای فعالیت در شرایطی که نیاز به پرواز مداوم بر فراز منطقه معینی است طراحی شده است و می توان در آینده از آن در بخش ارتباطات و تلفن همراه به ویژه در مناطقی که با فاجعه طبیعی مواجه شده است استفاده کرد.

این هواپیما همچنین می تواند در مواردی جایگزین ماهواره های گران قیمت شود.

کاربردهای نظامی این نوع هواپیما نیز بی شمار است به گونه ای که می تواند به عنوان چشم همیشه بیدار فرماندهان نظامی در آسمان منطقه درگیری عمل کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =