مطهری و پزشکیان برای سومین بار، نواب رئیس مجلس دهم شدند

پس از آنکه ریاست علی لاریجانی برای سومین سال پیاپی در مجلس دهم تمدید شد، مطهری و پزشکیان نیز به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند.

به گزارش خبرآنلاین، در انتخابات هيات رئيسه سومين سال از مجلس دهم، علي مطهري و مسعود پزشکيان از سوي فراکسيون اميد و عبدالرضا مصری از فراکسيون ولايي و هادي قوامي از فراکسيون مستقلين براي کرسي‎هاي نايب رئيسي مجلس رقابت کردند.

در این رقابت از 279 رای ماخوذه، مطهری 143 رای، پزشکیان 157رای، مصری 134 رای و 81 قوامی رای کسب کردند. به این ترتیب مطهری و پزشکیان بر رقبایشان پیشی گرفتند.

مسعود پزشکیان و علی مطهری سال گذشته نیز با حميدرضا حاجي‎بابايي و هادی قوامی براي نايب رئيسي مجلس رقابت کرده بودند. در انتخابات هيات رئيسه موقت، دهقان از مطهري پيشي گرفت اما در اولين انتخابات هيات رئيسه دائم، اين مطهري و پزشکيان از فراکسيون اميد بودند که بر رقبايشان از فراکسيون ولايي پيروز شدند.

در انتخابات دومين سال هيات رئيسه مجلس دهم نیز مطهري و پزشکيان به عنوان نامزدهاي فراکسيون اميد با حميدرضا حاجي بابايي از فراکسيون ولايي و هادي قوامي از فراکسيون مستقلين وارد رقابت شدند (اینجا) که در این رقابت توفیق یافتند و کرسی نایب رئیسی را برای سالی دیگر در اختیار داشتند. (اینجا)

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =