جام جم نوشت: مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه درباره حذف صحنه مربوط به تجاوز در سریال رهایم نکن توضیح داد: در بازبینی مشخص شد که میزان خشونت این صحنه بالاست و با توجه به این‌که مخاطبان بسیاری لحظه افطار بیننده سریال هستند، بنابراین باید این میزان خشونت کم‌تر می‌شد، زیرا مخاطب آسیب می‌دید.

مهدی روشن‌روان افزود: از سوی دیگر با توجه به اتفاق اخیر مدرسه غرب تهران و تنش جامعه، بهتر بود این صحنه تعدیل شود. این ملاحظه فقط در ارتباط با سریال رهایم نکن نیست و شامل حال همه سریال‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: البته ما جلسهای با آقای عسگرپور کارگردان خواهیم داشت تا میزان صحنههای ناراحتکننده کمتر شود. آنچه اهمیت دارد، مخاطب است و باید ما قبل از هر چیز به مخاطب فکر کنیم. این مدیر گروه در ادامه تصریح کرد: وقتی سریالی از یک شبکه پخش می‌شود، حق حرفه‌ای مسئولان است که درباره بخش‌های مختلف آن دخل و تصرف داشته باشد. این شامل حال همه سریال‌ها می‌شود.

روشن‌روان با اشاره به مشاوران و صاحب نظران شبکه گفت: ما برای ساخت هر سریالی مشورت‌هایی با حضور صاحب نظران داریم. ضمن این‌که با توجه به اتفاقاتی که اخیراً در سطح جامعه افتاده، وظیفه داریم با اشراف کامل و بنا به مصلحت مردم عمل کنیم. ما درباره علل و عوامل بزه‌ها و عواقب آن توضیح می‌دهیم، ولی به تصویرکشیدن خود ناهنجاری و بزه باید به حداقل ممکن برسد. وی عنوان کرد: به تصویر کشیدن یک بزه با حداکثریت تصاویر درست نیست، بلکه ما به ریشه، ابعاد، پیامدها و راه‌های برون‌رفت باید بپردازیم. بر‌اساس نظرسنجی‌های انجام شده و تماس مخاطبان با روابط عمومی در این سریال صحنه‌های ناخوشایند و ناهنجار بیش از اندازه به تصویر کشیده شده و این هنگام افطار درست نیست. ضرورتی ندارد تا این میزان تلخی نشان داده شود. در هر صورت ما به دقت همه صحنه‌های این سریال را با حضور صاحب‌نظران بررسی کردیم و مصلحت در حذف این صحنه‌ها بود.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    موقع افطار مثلا درست نبود پس چرا تکرارشو پخش نکردید؟؟ شاید چون برای روزه دار خوب نبوده نهههه
  • بی نام RU ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    میخای حذف کنی حداقل به کارگردان بگو ، نظرش رو بپرس
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    ماشالا همه هم مصلحت اندیشن
  • بی نام US ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    مردم کم غصه و بدبختی دارند اینا هم با فیلماشون نمک به زخم مردم میپاشند
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    کلا یا من چپکی فکر میکنم یا دوستان چپکی فکر میکنن مخفی کردیم این همه سال جلوش گرفته شد؟
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    متاسفانه از این دست موضوع در جامع بسیار زیاد و در حالتهای مختلف دیده میشود و نشان دادن این صحنه یعنی نشان دادن واقعیت جامعه .... پس با حذف کردن یک صحنه مشکلی و حل نمی کند بلکه شاید برای همه عبرت آمیز باشد لااقل بدون اطلاع و تنهایی به مکانهای غریبه و نا آشنا نرویم
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    هرچند مردم ما تمام مطلب رو گرفتن
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    من خانمی هستم فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی و این سریال را از اول دنبال کردم چون موضوع آن برایم جالب بود . در رابطه با این قسمت سریال باتوجه به حذف صحنه های خشن آن ، باز برای من بسیار درد آور بود و تا دو روز بهم ریخته بودم و حتی شب نتوانسم راحت بخوابم . ضمن اینکه معتقدم باید اطلاع رسانی شود هم برای دختران برای هوشیار از دامهایی که در جامعه هست و هم برای پسران که از عواقب شوم اینکارها بر حذر باشند .
  • بی نام DE ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    اگر این طور هست پس چرا صحنه های مصرف مواد مخدر در فیلم ها و سریال ها را سانسور نمی کنید
  • mim A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    در بازبینی مشخص شد که میزان خشونت این صحنه بالاست و با توجه به این‌که مخاطبان بسیاری لحظه افطار بیننده سریال هستند، بنابراین باید این میزان خشونت کم‌تر می‌شد، زیرا مخاطب آسیب می‌دید.... خو کی گفته اصلا این سریال باید تو ماه رمضون دم افطاری پخش بشه که حالا به این وضع گرفتار بشین؟ یعنی دوریالهای ماه رمضون هر سال دریغ از پارسال.بعد از عطاران همش افتضاح پشت افتضاح.حتی شانسی شانسی هم دوتاحوب توش در نمیاد
  • علی A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    شما صحنه های خشونت آمیز مربوط به کشتار را بسیار راحت نشون میدید اونوقت سریالی که خیلی کنترل شده ساخته شده را سانسور میکنید؟