بارندگی های خوب بهاری در شهرستان سلماس در آذربایجان غربی موجب سرریز شدن آب سد مخزنی زولا برای اولین بار پس از بهره برداری از این سد شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ضمن اعلام این خبر گفت:  باتوجه به بارش های خوب بهاره طی دو ماه گذشته ، سد زولا با رسیدن به تراز نرمال ۷۲میلیون متر مکعب آب برای اولین بار پس از آغاز بهره برداری از آن  در تاریخ ۱۰ خرداد ماه سرریز نمود.

وی افزود: سدهای استان به دلیل بارشهای نامناسب پائیز و زمستان در وضعیت خوبی قرار نداشتند و خوشبختانه بارندگی های پی درپی و مناسبی که در فصل بهار اتفاق افتاد موجب بهبود وضعیت ذخیره سدهای استان و رسیدن به تراز نرمال و سرریز نمودن سدهای آغ چای، سیلوه و زولا در استان آذربایجان غربی شد.

دانشجو از ساکنان حاشیه سد زولا درخواست کرد: برای امنیت بیشتر از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه و سد خودداری کرده و هشدارهای ایمنی را رعایت کنند.

سد مخزنی زولا در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شهر سلماس بر روی رودخانه زولا چای واقع شده، این سد از نوع خاکی با هسته رسی بوده و با طول تاج ۳۲۳ متر و ارتفاع از بستر ۸۷ متر به منظور تامین آب ۹ هزار و ۲۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه و تامین آب مطمئن شرب و صنعت شهرهای سلماس و تازه شهر و همچنین تامین بخشی از اهداف زیست محیطی پارک ملی دریاچه ارومیه در فروردین ماه ۱۳۸۹ به بهره برداری رسیده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =