مهر نوشت: امام جمعه مشهد گفت: اینکه همواره چشم به دست دشمن داشته باشیم و بگوییم با یک اخم یا حرکت دشمن نابود می شویم نتیجه سوءظن به خداوند است.

 سید احمد علم الهدی ظهر چهارشنبه در ادامه تفسیر سوره فتح که در مهدیه مشهد برگزار شد اظهار کرد: آنجا که خدا بر کاری اراده کند برخلاف تمام معادلات  و محاسبات انجام می شود و بزرگترین اشتباه این است که انسان گمان کند آنچه دارد از آن خودش است.

وی افزود: اینکه همواره چشم به دست دشمن داشته باشیم و بگوییم با یک اخم یا حرکت دشمن نابود می شویم نتیجه سوءظن به خدا بوده و این یکی از آموزه های سوره فتح است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: ما در جامعه دچار معادله یک عده نخبه هستیم که یا به حق یا ناحق جز نخبگان محسوب می شوند. با دکور و ژست راه میافتند و مردم را بانام نخبگی و آزادی خواه و آزادی طلب بودن دنبال خود راه می اندازند و بعد خلاف مصلحت دین و مردم عمل می کنند.

وی گفت:کسانی که در معامله بندی خود خدا را در نظر نگیرند بازارشان نمی گیرد و مشتشان باز و رسوا می شوند. ریشه دوم بور از بایر است که زمین شوره زاری است که قبلا در آن کشاورزی می شده و دیگر قابل زراعت نیست.

علم الهدی تصریح کرد:  دل کسانی که در معادله بندی سیاسی خود خدا را حذف کنند همانند زمین بایر است و دیگر قابل استفاده نیست و بر این دل هیچ کلامی و توجی از ناحیه حق اثر نمی گذارد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اگر انسان قوم بور شد بین کار خوب  و بد  تفاوتی نمی گذارد و از کار خوب ناراحت و از کار بد لذت م یبرد و فقط فکر پول و ثروت و قدرت و مقام است.

وی گفت: جامعه ای که تسلیم قدرت و ثروت بوده و در معادله هاشان قدرت و ثروت را در نظر می گیرند بدترین مردم و بزرگترین خطر برای دیگران هستند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    503 8
    از شما نخبه تَر هم مگه داريم؟
    • نیما A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      1 4
      از معدود نخبگانی که داخل کشور هستند خواهش می شود از این مملکت برید . این جا جای نخبگان نیست
  • بي نام ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    345 8
    اوا فكر كردم باز جمعه شده
  • م ر A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    243 5
    واقعا فقط اسم آزادی
  • بي نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    59 1
    اقاي علم الهدي بزرگترين و نابخشوده ترين گناه دين فروشي است اقاي برادر در شعب ابي طالب پيامبر و خانوده اش حضور داشتند مردم را به گرسنگي دعوت نمي كرد در حالي كه خودش سير بود در همه ي ميادين خودش نفر اول بود در كاخ ننشسته بود و مردم را به مبارزه و استقامت دعوت كند حضرت ايت الله مردم بعد از 40 سال خوب و بد را تشخيص مي دهند عملكرد ها را ديده اند ديگر هيچ كس نمي تواند پشت شعار خود را پنهان كند . اقاي برادر شما بهتر است فكر اخرت خود باشيد كه خداوند سريع الحساب است.
  • امین A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    3 79
    تعریف غرب زده ها از آزادی فقط آزادی زیر شکم است.کدوم آزادی؟؟؟؟در خود غرب هم آزادی نیست
    • نیما A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      11 1
      خدایا ما رو برگردان به عصر حجر راضی تریم تا با همچین ادمایی مواجه شیم
  • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    16 26
    ۞ أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ
  • محسن A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    63 3
    نظرات بزرگواران علم الهدی، رئیسی، جلیلی، پناهیان، ... فوق العاده کارساز و عملی است. کافیست برعکس سخن ایشان عمل شود و در نتیجه همه امور به خیر و صلاح خواهد شد.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    54 1
    به نظرم کیروش باید از نظرات آقای علم الهدی جهت ارتقا کیفیت تیم ملی در جام جهانی استفاده کنه، البته نظر منه
  • زینب IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    14 1
    ایشون کلا ایده شون این هست که مردم دور از جون یه سری گاو و گوساله هستند اشاراتی هم البته قبلا در این زمینه ها داشته اند. واااقعا دلم میسوزه برای مظلومیت امام رضا که ایشون در حرم اون امام سخنرانی میکنن و مردم را نسبت به دین زده میکنند. هیهاااات
  • ایرانی A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    6 0
    روزی که برخی حرف نزنن واقعاً برای مردم ایران عیده