۰ نفر
۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۲

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا بر تعهد آمریکا به افغانستان و منطقه تاکید کرد

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا بر تعهد آمریکا به افغانستان و منطقه تاکید کرد. دریاسالار مایکل مولن، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا به خبرنگاران در پاکستان گفت: تاریخ ژوئیه 2011 که از سوی باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا برای روند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان تعیین شده بدین معنا نیست که آمریکا به دنبال یافتن دری برای خروج از این کشور است.

مایکل مولن خاطرنشان ساخت: ماموریت ارتش آمریکا در افغانستان در ژوئیه 2011 به پایان نخواهد رسید. در سال آتی میلادی آمریکا و شرکای نظامی‌اش مسئولیت امنیتی مناطق مختلف افغانستان را به نیروهای بومی امنیتی افغانستان آغاز می‌کنند. ما بر اساس شرایط موجود در میدان نبرد این روند را آغاز خواهیم کرد. هیچ فردی به دنبال یافتن دری برای خروج از افغانستان یا منطقه نیست. پس از پایان حضور نظامی آمریکا در افغانستان روابط دوستانه و استراتژیک میان آمریکا و افغانستان ادامه خواهد یافت.

رییس ستاد مشترک آمریکا همچنین اظهارداشت: رویکرد منطقه‌ای تنها راه برای شکست دادن گروه‌های افراط‌ گراست. گروههایی که به مرزها توجه ندارند و به مردم بیچاره هر جا که آنها را پیدا کنند؛ حمله می‌کنند. با یک کشور و با یک ارتش نمی‌توان به هدف خود یعنی ایجاد افغانستانی باثبات و امن دست یافت. ما به ادامه کمک‌های پاکستان نیاز داریم.

مولن تاکید کرد: هیچ سرباز آمریکایی در پاکستان حضور ندارد و قرار نیست که در آینده هم سربازان آمریکایی در این کشور حضور یابند. هم اکنون به درخواست دولت پاکستان 120 آموزش دهنده آمریکایی با ارتش پاکستان همکاری می‌کنند. این جنگ آمریکا نیز یک جنگ منطقه‌ای و یک جنگ جهانی است.

مایکل مولن به قربانیان مردم پاکستان در جنگ علیه دشمن مشترک ادای احترام کرد. ارتش پاکستان طی 16 ماه گذشته حملاتی بدون توقف علیه شبه نظامیان افراط گرا در این کشور آغاز کرده است.مولن همچنین در خصوص روابط داخلی میان گروه‌های تروریستی در منطقه ابراز نگرانی کرد.

وی عنوان داشت: لشکر طیبه یکی از این گروه‌هاست که در ابتدا دارای اهداف محدودی مانند آزادی مسلمانان در کشمیر بود؛ اما هم اکنون اهداف این گروه توسعه یافته و به اهداف منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است.

لشکر طیبه یک گروه مرتبط با القاعده و سایر گروه‌های تروریستی است. این گروه در سال 2008 حملات تروریستی علیه بمبئی را عهده‌دار بود. این حملات منجر به کشته‌ شدن 166 تن شد. به دنبال این حادثه تروریستی روابط هند و پاکستان تیره شد و این دو کشور را به جنگ نزدیک کرد. این گروه هم اکنون در افغانستان فعال است و به چندین هدف در آسیای جنوبی، اروپا و آمریکا حمله کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =