ایسنا نوشت: "کریس هدفیلد"(Chris Hadfield) فضانورد کانادایی و بازنشسته ناسا، معتقد است، انسان‌ها هنوز آماده عزیمت به "مریخ" نیستند.

 

"هدفیلد" که اولین فضانورد کانادایی است که در فضا پیاده‌روی کرده است اظهار کرد، "ناسا" و شرکت‌های حوزه هوا و فضا از قبیل"اسپیس ایکس" و "بلو اوریجین" احتمالا در آینده قادر نخواهند بود که انسان‌ها را به سلامت به "مریخ" اعزام کنند.

وی گفت: هیچ‌گونه موشکی نمی‌تواند بشر را به اعماق فضا ببرد. هدفیلد افزود، مردم قادر به تحمل فاصله طولانی بین زمین و سیاره سرخ نخواهند بود. وی همچنین هشدار داد، سفرهای فضایی بسیار مخاطره آمیز است و ممکن است برخی از مردم نتوانند در این سفرها زنده بمانند.

"هدفیلد" ادامه داد، بهتر است نخست ربات‌هایی را به مریخ ارسال کنیم تا اطلاعات بیشتری راجع به این سیاره کشف کنیم. پیش از این شرکت "آکسیوم"(Axiom) اعلام کرد که قصد دارد قطعات اولین ایستگاه فضایی خصوصی را تا سال ۲۰۲۰ به فضا فرستاده و از آن برای کاربردهای مختلف از جمله ساخت تجهیزات در فضا استفاده کند.

این شرکت اعلام کرده بود که هزینه هر سفر فضایی مسافران به فضا ۵۵ میلیون دلار است و این مسافران باید پیش از اعزام، ۱۵ هفته در مرکز فضایی "جانسون" آموزش لازم را ببینند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =