ایسنا نوشت: در آینده‌ای نزدیک، امکان پرتاب ماهواره به فضا هر سه ساعت یک بار به واقعیت مبدل خواهد شد و یک پهپاد موشک‌بر قادر خواهد بود به طور میانیگن هر سه ساعت یک بار یک پرتاب ماهواره‌ای را به انجام برساند.

شرکت آمریکایی" Aevum" در حال آزمایش یک پهپاد-موشک‌ است که قادر خواهد بود ماهواره‌های کوچک را به مدار زمین ارسال کند.

این شرکت مدعی شده است که این سیستم تماما خودکار هزینه‌های پرتاب ماهواره را کاهش خواهد داد و انجام مکرر این پرتاب‌ها را مانند پروازهای تجاری، تسهیل خواهد کرد.

"جی اسکای لوس" مدیر عامل "Aevum" اظهار کرد، این سیستم پرواز که موسوم به"راون"( Ravn) است به نحوی طراحی شده است که قادر خواهد بود در هر ۱۸۰ دقیقه یک ماهواره به فضا پرتاب کند.

این در حالی است که باقی تجهیزات پروازی تنها قادرند سالیانه چند پرتاب موشکی انجام دهند.

وی افزود، سیستم "راون" بدون سرنشین است. این به این معنا است که در عملیات‌های زمینی این سیستم، به تعداد زیادی از پرسنل نیازی نیست.

برنامه نرم افزاری هدایت خودکار این شرکت که تحت عنوان"مینی" (Minnie) است، تاکنون شبیه سازی نزدیک به ۶۴۰ تست پرواز را به اتمام رسانده است.

به گفته "اسکای لوس"، اولین مرحله تولید سیستم "راون" شامل هواپیمای خودران و بدون سرنشینی بود که قابل استفاده مجدد است و با سرعت ۳ هزار و ۵۱۹ کیلومتر بر ساعت، قادر به پرواز است.

این سیستم موشک‌ها را قبل از اینکه وارد مدار شوند، از زمین به آسمان رهبری می‌کند.

این موشک‌ها از دو بخش تشکیل خواهند شد و منابع سوختی متفاوتی در یکی از این بخش‌ها استفاده خواهد شد. بخش دوم نیز با استفاده از اکسیژن مایع سوخت‌ گیری خواهد شد.

"اسکای لوس" گفت: با توجه به آزمایشات انجام شده و آزمایشات پیش رو، تا پایان سال ۲۰۱۹، سیستم ساخته شده توسط شرکت ما به شرکت‌های پستی"فدکس"( FedEx) و"یو پی اس"( UPS) در حوزه هوا و فضا مبدل خواهد شد.

زمان دقیق رونمایی از سیستم" Ravn" هنوز دقیق مشخص نشده است ولی به نوشته وب سایت این شرکت، ۱۷ اکتبر سال جاری، روز مهمی خواهد بود.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =