ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه با دبیر کل سازمان ملل دیدار و با وی در خصوص موضوع برجام و مساله کره شمالی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، سرگئی لاوروف امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در مسکو گفت: در این دیدار در خصوص اوضاع پیرامون کره شمالی و موضوع ایران گفت وگو کردیم.

وی افزود: درباره سرنوشت برجام پس از خروج آمریکا از این سند حقوقی بین المللی تبادل نظر کردیم.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: با دبیر کل سازمان ملل در خصوص نکات جدید که تا حدودی در مورد وضعیت شبه جزیره کره و پیرامون آن خوش بینی ایجاد می کند، گفت و گو کردیم.

ترامپ روز 18 اردیبهشت ماه با صدور بیانیه ای به بهانه پایبند نبودن ایران به توافق هسته ای و حمایت از تروریسم، از برجام خارج شد.

 دبیر کل سازمان ملل روز گذشته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز دیدار کرد.

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با دبیر کل سازمان ملل گفت که این سازمان در امور بین المللی باید نقش مرکزی و پیشرو ایفا کند.
وی افزود: معتقدیم که نقش سازمان ملل به عنوان ابزار جهانی حل بحران ها، هشدار در مورد بحران ها در امور بین المللی کاملا بی نظیر و منحصر بفرد است.

دبیر کل سازمان ملل نیز با بیان اینکه روسیه را به عنوان یکی از کشورهای کلیدی می دانیم، افزود: این کشور از بنیانگذاران سازمان ملل و عضو دائمی شورای امنیت است.

وی ادامه داد: اما در زمان حاضر تکیه اصلی را بر این نکته داریم که روسیه یک عنصر غیرقابل جایگزین در ایجاد نظام چند قطبی جهانی است.

گوترش توضیح داد:سازمان ملل و نظام چند قطبی جهانی در شرایط آسانی قرار ندارد. دوره جنگ سرد به پایان رسیده و دوره کوتاه نظام تک قطبی نیز بسر آمد و در تلاش هستیم تا ساختار جدید چندقطبی جهانی با سیستم چندجانبه مدیریت به دست آوریم.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =