ایرنا نوشت:سرپرست شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: سرانه مصرف آب در این استان 12،5 درصد بالاتر از سرانه مصرف در کشور است که لزوم صرفه جویی در این ماده حیاتی را دوچندان می کند.

افشین مظاهری روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: متوسط سرانه مصرف آب هر خانوار در کشور 15.3 متر مکعب در شبانه روز بوده که این میزان در ایلام 17.2 متر مکعب است.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در ایلام 150 لیتر است، افزود: سرانه استاندارد آب به ازای هر نفر 45 لیتر است که این میزان در استان ایلام بسیار بیشتر از متوسط کشوری است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب ایلام مدیریت و بهینه سازی مصرف آب در استان را نیازمند آموزش و فرهنگ سازی دانست و یادآور شد: مردم باید سطح مصرف خود را پایین آورند تا به این حد از استاندارد برسیم.
مظاهری با اشاره به میزان فرسودگی شبکه آبرسانی استان و عمر بیش از حد لوله های آبرسانی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از هدر روی آب و رساندن آب سالم و بهداشتی به مشترکان در نقاط شهری، هر ساله موارد بسیاری از شبکه فرسوده آبرسانی استان اصلاح و بازسازی می شود.
وی گفت: سال گذشته نزدیک به هفت هزار شکستگی موردی لوله آب در نقاط مختلف استان رخ داد که این امر خود فرسودگی شبکه آبرسانی استان را می رساند.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب ایلام از برنامه ریزی برای افزایش شاخص بهره مندی شبکه فاضلاب استان خبر داد و افزود: در حال حاضر پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ایلام، آبدانان، دهلران، دره شهر و مهران بصورت فعال وجود دارد که بیش از 52 درصد جمعیت شهری را شامل می شود.
مظاهری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تصفیه خانه شهر ایوان در مراحل پایانی کار قرار دارد، افزود: با بهره ‌برداری از تصفیه‌ خانه فاضلاب شهر ایوان جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب این استان به 60 درصد افزایش می یابد که این درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب ایلام تاکید کرد: کار مطالعات تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان های ملکشاهی و آبدانان نیز به پایان رسیده و در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آنها در آینده نزدیک آغاز می شود.
مظاهری با اشاره به وضعیت آب شرب شهری نیز گفت: بیش از 430 هزار نفر از جمعیت 585 هزار نفری استان ایلام تحت پوشش خدمات آبرسانی هستند که این میزان 100 درصد جمعیت شهری را شامل می شود.
وی یادآور شد: حجم تولید آب در این استان سالانه 42 هزار مترمکعب است که از این میزان 15.6 میلیون آن از منابع سطحی و 26.19 میلیون آن نیز از آب های زیرزمینی تامین می شود.
سرپرست شرکت آبفای ایلام از حفر چهار حلقه چاه در نقاط مختلف شهر ایلام به منظور تامین آب آشامیدنی مشترکان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این چاه ها امسال در محدوده شهرستان ایلام با هدف تامین آب شرب مناطق پایین دست شهر ایلام و روستاهای تحت پوشش این شهرستان آغاز شده است.
وی هزینه حفاری و تجهیز این تعداد چاه را بالغ بر هفت میلیارد ریال اعتبار عمرانی عنوان کرد و گفت: راه اندازی و بهره برداری از این چهار حلقه چاه نیازمند برقی کردن چاه ها و ایجاد 14 کیلومتر لوله گذاری است.
مظاهری یادآور شد: با تجهیز و راه اندازی این منابع جدید و انتقال آبدهی آنها به مخازن اصلی شهر، مشکلات مناطق پایین دست شهر ایلام و روستاهای تحت پوشش آن چون مناطق شهرک شهید کشوری، بانقلان ، فاطمیه و ... به صورت کامل مرتفع می شود.
وی همچنین از عملیات اجرایی چهار حقله چاه دیگر جهت تامین آب مناطق شهر دهلران خبر داد و گفت: برای ارتقاء کیفیت آب شهر دهلران عملیات اجرایی حفر چهار حلقه چاه در دشت بره بیچه این شهرستان در دستور کار قرار دارد که در این خصوص پیمانکار مربوطه نیز انتخاب و بزودی عملیات اجرای آنها آغاز خواهد شد.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب ایلام تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار لازم جهت احداث خطوط انتقال، برق رسانی و تجهیز چاه های آب شرب در شهرهای ایلام و دهلران در سال جاری این چاه ها وارد مدار بهره برداری خواهند شد.
وی بر لزوم جمع آوری و برخورد با دارندگان انشعابات غیرمجاز آب در سطح استان نیز تاکید کرد.
یکم تا هفتم تیر ماه بعنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =