رودخانه‌های شهرستان بروجرد تا ۲ ماه آینده خشک می‌شوند

مهر نوشت: فرماندار بروجرد گفت: تا دو ماه آینده رودخانه‌های موجود در شهرستان خشک می‌شوند.

رضا آریایی در شورای حفاظت از آب شهرستان که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: تنش و کمبود آب در سال های اخیر مشکلی است که متاسفانه امور آب و جهاد کشاورزی تا کنون نتوانسته هیچ برنامه ای برای برون رفت از این مشکل ارائه دهند.

رودخانه ها تا دو ماه دیگر خشک می شوند
وی تصریح کرد: همچنین کمیته هایی که در این راستا تشکیل شده اقدامی انجام نداده و تنها کاری که صورت گرفته انسداد چاه های غیر مجاز بوده است.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه به جز مسئولان در مسدود کردن چاه های غیر مجاز، مردم نیز باید پای کار بیایند، ادامه داد: ۳۰ درصد کل آبراهه ها برای محیط زیست مصرف می شود که با توجه به شرایط کم آبی فعلی، تا دو ماه آینده رودخانه های موجود در شهرستان خشک شده تا آنجا که یک قطره آب در آنها یافت نخواهد شد.

آریایی با ابراز نگرانی برای مردم روستاهایی که با بی آبی مواجه هستند، اظهار داشت: عده ای بدون توجه به مشکل بی آبی به کشت برنج مبادرت کرده در حالیکه عده ای از مردم حتی آب شرب هم ندارند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی، در حال حاضر کشت برنج باید ممنوع اعلام شود نه محدود، مدیریت آب به عهده امور آب منطقه و رعایت الگوی کشت بر عهده جهاد کشاورزی است.

مصرف آب کارواش ها مدیریت شود
فرماندار بروجرد با بیان اینکه از کاشت چمن در فضای سبز باید جلوگیری شود، افزود: با کاشت چمن مصنوعی از مصرف بی رویه آب جلوگیری می شود و در سطح اراضی کشاورزی نیز باید به سمت آبیاری قطره ای برویم.

وی با اشاره به تنش موجود در حوزه آب و گرانی آن به طور جدی، گفت: با توجه به وضعیت موجود نباید آب را به مصرف کشت برنج برد و بهتر است از همین الان برای سال آینده چاره اندیشی شود.

آریایی یاد آور شد: مصرف آب کارواش ها و استخرها در سطح شهرستان باید مدیریت شود که البته هدف جلوگیری از فعالیت این مجموعه ها نبوده بلکه باید مدیریت شوند.

وی گفت: خوشبختانه تنش آبی در بروجرد نسبت به دیگر شهرهای لرستان کمتر است اما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا با تنش زیادی روبرو نشویم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =