ضرورت افزایش آمار کار مفید در طول روز/ عدم مدیریت منابع، عامل محرومیت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با تأکید بر ضرورت تقویت فرهنگ کار در جامعه، اظهار کرد: نهادینه شدن فرهنگ کار در جامعه موجب کاهش محرومیت می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، احمد مرادپور اظهار کرد: رفع فقر و رسیدگی به محرومان از اهداف انقلاب اسلامی بوده است.

وی با تأکید بر ابعاد مثبت رسیدگی به محرومان، برنامه‌ریزی در جهت کمک به مناطق محروم را قابل ارزش دانست و گفت: اما وجود محرومان به‌نوعی نگران‌کننده است و تلاش ما می‌بایست در جهت کاهش آمار محرومان باشد کمااینکه این آمار و ارقام و نمودارهای مربوط به محرومیت به‌نوعی بیانگر مشکلات و واقعیات جامعه است.

مرادپور به وجود منابع و نیروی انسانی سرشار در کشور اشاره کرد و گفت: وقتی منابع کشور را با سایر کشورها مقایسه کنیم می‌بینیم که به‌مراتب دارای امتیازات بهتری هستیم، حال این سؤال مطرح است که چرا روزانه به محرومان ما اضافه می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان به تشریح علل محرومیت و افزایش آن در جامعه پرداخت و با ذکر این مطلب که اصولاً عدم نهادینه شدن فرهنگ کار باعث افزایش محرومیت می‌شود، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کار موجب کاهش محرومیت می‌شود کمااینکه ما اصولاً مردم تنبل و درعین‌حال ولخرجی هستیم.

وی بر ضرورت افزایش آمار کار مفید در طول روز، عدم مدیریت منابع را عامل دوم محرومیت ذکر کرد و ادامه داد: وقتی مدیریت منابع درست صورت نگیرد به اشتغال ما آسیب وارد شده و نهایتاً سطح رفاه کاهش پیدا می‌کند.

مرادپور با ذکر این مطلب که اگر تمام منابع بانک‌ها در اختیار قرار گیرد باز تمام مشکل محرومیت حل نخواهد شد، نهادینه فرهنگ کار را نیاز جامعه دانست و افزود: کار کمیته امداد باید وارد مراحل جدیدتری وارد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان تصریح کرد: علمی که تولید می‌شود باید منجر به تولید ثروت شود، این در حالی است که فکری که باعث ایجاد ارزش افزوده شود به اقتصاد کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: در کنار توسعه فرهنگ کار خدمت به محرومان افزایش پیدا کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =