ایسنا نوشت: مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که سازمان "کلاه سفیدها" در حال آماده سازی به منظور انجام عملیات تحریک‌آمیز با استفاده از مواد شیمیایی در استان ادلب سوریه است.

به نقل از روسیا الیوم، الکسی تسیگانکوف، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) تاکید کرد که این مرکز تماس تلفنی‌ از ساکنان محلی استان ادلب دریافت کرد که طی این تماس اهالی ادلب از زمینه سازی سازمان "کلاه سفیدها" برای انجام عملیات تحریک‌آمیز خبر دادند.

وی در ادامه افزود: طبق گفته ساکنان ادلب روز یکشنبه کاروانی متشکل از شش خودرو با نشان سازمان "کلاه‌ سفیدها" و همچنین کامیونی حامل تجهیزات دفاعی و تانکرهای مواد مایع، وسایل فیلمبرداری و هفت راکت وارد ادلب شدند.

تسیگانکوف همچنین تصریح کرد: پس ورود این کاوان‌ها و تجهیزات چهار شخص ناشناس که لباس‌های خاصی بر تن داشته و وسایل دفاعی با خود حمل می‌کردند اقدام به پر کردن کلاهک راکت‌ها با مواد مایع کردند.

رئیس مرکز حمیمیم همچنین عنوان داشت: طبق اطلاعات نظامیان روس، نیروهای "کلاه‌ سفیدها" پس از آماده‌سازی، راکت‌ها به سمت شهر "معرة النعمان" واقع در استان ادلب انتقال یافتند.

این مرکز همچنین از وخامت اوضاع در منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه به دلیل حضور شبه نظامیان مسلح خبر داد.

تسیگانکوف گفت: وضعیت انسانی در منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه به خاطر اقدامات شبه نظامیان مسلح وخیم شده است آنها اقدام به جذب اجباری نیرو از میان ساکنان منطقه می‌کنند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =