فرماندار شهرستان کارون: برگ انگور هدیه‌ی سنتی کارونی‌ها

معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون گفت: شهرستان کارون با انواع انگور به مدت دو روز در روزهای 14 و 15 ماه جاری میزبان جشنواره برداشت انگور است.

معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون گفت: شهرستان کارون با انواع انگور به مدت دو روز در روزهای 14 و 15 ماه جاری میزبان جشنواره برداشت انگور است.

 

فرماندار شهرستان کارون در حاشیه بازدید از تاکستان های روستای غزاویه در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: به اتفاق مسئولان ادارات شهرستان کارون از تاکستان روستای غزاویه بزرگ بازدید کردیم. بسیاری از مردم در اهواز و کوت عبدالله نمی دانستند که این روستا چنین تاکستانی دارد.

 

خنفری افزود: 350 هکتار زمین زیر کشت انگور در روستای غزاویه بزرگ داریم. انگورهای این شهرستان از بهترین نمونه های انگور هستند. شهرستان کارون تابلوی کوچکی از ظرفیت های استان خوزستان است. بهترین خرما با 3 هزار هکتار زمین زیر کشت خرما را داریم. خرماهای مرغوب که در روستای ابودبس تولید می شود. بهترین شیره ی خرما در این روستا تولید میشد و برای همین به این نام مشهور شد.

 

وی اظهار کرد: در روستای غزاویه بزرگ جشنواره انگور را برای اولین بار در حال برگزار کردن هستیم. بسیاری نمی دانستند چنین تاکستانی اینجا وجود دارد. ظرفیت های تولیدی محصولات کشاورزی بسیاری را داریم. قدمت تاکستان ها آنچه به صورت شفاهی نقل می شود به دوره قاجار بر می گردد و برای قبل از آن اطلاعات دقیقی در دست نیست.

 

خنفری افزود: این تاکستان ظرفیت منحصری هستند. به صورت پراکنده در شهرستان تاکستان هایی در دل نخلستان ها را می بینید. یکی از اهداف برگزاری جشنواره انگور معرفی ظرفیت های میراث طبیعی و فرهنگی ما است. روستای غزاویه بزرگ به نمایندگی از سایر روستاها میزبان این جشنواره در روزهای 14 و 15 تیرماه است.

 

وی گفت: ما می توانیم سایر تولیدات همچون انگور، غوره، سرکه و همچنین برگ انگور که برای تولید دلمه استفاده می شود را تولید کنیم. طبیعت مردم اینجا است که به منزل هر کسی می روند برگ انگور هدیه می کنند. ما در شهرستان کارون در اوج گرما اما نشاط و پویایی مردم را مشغول برداشت انگور و خرما را می بینید. 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =