11 هزار دانش آموز عشایری فارس از خدمات درمانی رایگان بهره مند می شوند

«خبرجنوب» نوشت: رییس آموزش و پرورش عشایری استان فارس از بهره مندی 11 هزار دانشآموز عشایری فارس از خدمات درمانی رایگان خبر داد.

علي عسكر نجفي گفت: طبق تفاهم‌نامه اي با موسسه خيريه نوآوران سلامت فارس، قرار شد با استفاده از امكانات و تجهيزات اين موسسه و ديگر خيرين و نهادهاي برون سازماني، خدمات ماندگاري به دانش آموزان عشاير ارائه شود.
وي افزود: براساس اين طرح، 11 هزار دانش آموز عشايري از خدمات دندانپزشكي، چشم پزشكي و شنوايي به صورت رايگان بهره مند خواهند شد.
نجفي ادامه داد: هم اكنون مدرسه شهيد بهشتي عشايري، محل استقرار اكيپ هاي پزشكي و درماني در شهر شيراز است و قرار است با آغاز فصل گشايش مدارس، اين اكيپ ها به مناطق مختلف عشايري استان مراجعه كرده و دانش آموزان را مورد ويزيت و معاينه قرار دهند.
به گفته وي، اين طرح از مهرماه جاري شتاب بيشتري مي گيرد و همكاران توسط كانتينرهاي سيار كه مجهز به يونيت دندانپزشكي و ساير تجهيزات است، دانش آموزان را از نظر خدمات در سراسر مناطق عشايرنشين تحت پوشش قرار مي دهند.
نجفي اضافه كرد: در فاز اول اين طرح كه در محل دبيرستان عشايري شهيد بهشتي برگزار شد، 350 دانش آموز معاينه شدند كه اجراي آن بين 500 تا 600 ميليون تومان هزينه دربر داشته است.
اين مسئول تعليم و تربيت عشاير فارس يادآور شد: در سال تحصيلي آينده 11 هزار دانش آموز عشايري در مراكز و شبانه روزي ها به تحصيل مشغول مي شوند و هم اكنون در رابطه با جذب نيروي انساني، توزيع كانكس بين مدارس، ثبت نام پيش دبستاني نوآموزان بدو ورود به دبستان و پروژه مهر در مدارس شبانه روزي فعاليت داريم.
وي در مورد كمبود معلم و مربيان گفت: خوشبختانه برخلاف آموزش و پرورش كه با كمبود معلم روبه روست، در زمينه جذب معلم در آموزش و پرورش عشايري با مشكلي مواجه نيستيم.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =