ایرنا نوشت: برخی منابع نزدیک به کمیسیون اطلاعات کنگره آمریکا، به پایگاه خبری خلیج آنلاین گفته اند، نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از سلاح های ساخت اسرائیل در جنگ علیه یمن بویژه در بمباران بندر 'الحدیده' استفاده کرده اند.

این منابع به خلیج آنلاین گفته اند: اسرائیل، نیروی هوایی عربستان را به موشک های ممنوعه مجهز کرده است و ریاض در بمباران بسیاری از استان هایی که در کنترل حوثی ها (انصارالله) قرار دارد،با اهداف مختلف از این تسلیحات استفاده می کند.

این منابع افزودند: عربستان اهداف زیادی را برای استفاده از تسلیحات اسرائیلی، دنبال می کند که از آن جمله می توان به آزمایش این جنگ افزارها، ارزیابی قدرت تخریبی آنها و تاثیراتی که بر بدن انسان برجای می گذارد، اشاره کرد.

این منابع که به نامشان اشاره ای نشده است، در ادامه گفته اند: نیروی هوایی عربستان از ترس فاش شدن و درز خبر خرید جنگ افزارهای اسرائیلی، اعلام کردند که این سلاح ها ساخت آمریکاست.

در همین راستا، یک روزنامه سوئیسی ژانویه 2018 (بهمن 96) فاش کرد، عربستان در تلاش برای دستیابی به سامانه دفاع موشکی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین و دیگر تجهیزات نظامی اسرائیلی است.

براساس گزارش این روزنامه، ریاض همچنین از تل آویو خواسته بود، سامانه ضد تانک و سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» را از طریق کشوری ثالث در اختیار ریاض قرار دهد.

از سوی دیگر پایگاه خبری دیفنس ورلد (DEFENSE WORLD) نیز پیشتر گزارش داد: کارشناسان نظامی عربستانی سامانه های دفاع موشکی اسرائیل در ابوظبی را آزمایش کردند و ریاض تلاش می کند برای در امان ماندن از موشک گروه حوثی (انصارالله یمن)، سامانه گنبدآهنین را در اختیار بگیرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =