سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار توجه جدی همه دولتها و کشورها به پدیده هولناک تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و اجرای تعهدات خود شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از مرگ دهها تن در کانادا بر اثر گرما و همدردی با مردم این کشور، خواستار توجه جدی همه دولتها و کشورها به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و تبعات آن - که سالانه جان هزاران انسان و دیگر گونه های گیاهی و جانوری را می گیرد و آینده زمین را با چالش جدی روبرو کرده است - و اجرای تعهدات خود در زمینه مقابله با این پدیده هولناک شد.

قاسمی با تقبیح خروج آمریکا از معاهدات جهانی همچون پیمان زیست محیطی پاریس و زیر پا گذاشتن تعهدات بین المللی خود، بر لزوم‌ پایبندی کشورهای بزرگ صنعتی که سهم بسیاری در تولید و انتشار گازهای گلخانه ای و دیگر آلاینده ها و در نتیجه گرمایش زمین و دیگر پدیده ها همچون خشکسالی و طوفان های گرد و غبار دارند، شد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    5 1
    شما خودت توافق پاریس رو تو مجلس تصویب کن، بعد به بقیه دستور بده
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    6 0
    بزرگترین تغییرات آب و هوایی در داخل همین کشور در حال انجام است آنوقت ایشان از دیگر کشورها می خواهند تغییرات آب و هوایی را متوقف کنند!
  • بی نام A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    4 0
    1. ایران جزو ده کشور اول تولید کننده دی اکسید کربن در دنیاست ... 2. سه سال از تعهد پاریس گذشته و خوبه ایران به تعهدات خودش عمل کنه ... 3. کشورهای صنعتی دنیا در این زمینه خیلی پیشرفت کرده اند .. 4. در اینگونه موارد آلایندگی کشورها با توجه به جمعیت، رشد اقتصادی، سطح جنگل، درآمد سرانه سنجیده میشود و آمریکا در این مورد وضع خیلی خوبه داره و به همین دلیل هم نیازی نمی بینه که در این پیمان باشه هر چند خروجش اشتباه بود چون بر خلاف سیاستهای اوباما بود ....
  • بی نام IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    1 0
    فکر کنم خودرو های بی کیفیت تولید نکنن کلی کمک کردن
  • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    1 0
    پول مفت باعث ايجاد هزار برابري گاز گلخانه اي ميشود