فرماندار اردبیل گفت: افزایش جمعیت دانش‌آموزی در شهر اردبیل هیچ تناسبی با فضاهای آموزشی موجود ندارد و ما به شدت از این لحاظ در مضیقه هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ جواد زنجانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمی از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی استان در اردبیل متمرکز شده و ما با افزایش مهاجرت و همچنین جمعیت دانش‌آموزی در اردبیل روبرو هستیم این شرایط و پراکندگی جمعیت ساکن در اردبیل ایجاب می‌کند تا ما در تامین نیاز فضاهای آموزشی به ویژه در شهرک‌های جدید ی برنامه‌ریزی و دوراندیشی مناسبی را داشته باشیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل با بیان اینکه در برخی از این شهرک‌ها حتی یک باب مدرسه نیز احداث نشده است، گفت: ما به صورت اضطراری در این شهرک‌ها باید مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه را احداث و راه‌اندازی کنیم به طوری که در مساکن مهر اردبیل دو مدرسه تاکنون احداث و دو باب نیز در حال ساخت است که قطعا با مشارکت و همکاری راه و شهرسازی می‌توانیم در بخش عظیمی از این شهرک‌ها به ویژه مسکن مهر میراشرف و محله احمدیه نسبت به ساخت فضاهای آموزشی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: ما در شهرستان اردبیل ۸ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری برای تعمیر و تجهیز واحدهای آموزشی اعتبار اختصاص دادیم و قرار است تا شروع سالتحصیلی جدید ۲۲ مدرسه در اردبیل افتتاح شود که به نظر می‌رسد این میزان برنامه توسعه فضاهای آموزشی کماکان جوابگو نیست.

جواد قرآن‌نویس رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز در این جلسه به تعامل خوب مجمع با آموزش و پرورش و نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: دغدغه ما تهیه و تامین نشدن زمین برای احداث مدرسه از سوی خیرین است که انتظار می‌رود این مشکل و نارسائی برطرف شده و با تامین زمین موردنیاز خیرین بتوانند به راحتی نسبت به ساخت مدرسه اقدام کنند.

محسن امینی خاطرنشان کرد: امروز دیگر اصلا بحث اوقات فراغت به شکل مصداقی مطرح نیست بلکه امر تربیت یک وظیفه و رسالت روزانه و حتی ساعتی است و کار در این بخش تعطیل‌بردار نبوده و با توجه به تشدید حضور نوجوانان و جوانان در فضای مجازی عناصر مختلف در این تربیت و تعالی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی ضرورت همراهی خانواده‌ها را در پر کردن اوقات فراغت به شکل دقیق و حساس یادآور شد و گفت: دانش‌آموزان در شرایط کنونی الگوهای مختلفی را در عرصه تربیتی برای خود برمی‌گزینند و شایسته است در این بازار متنوع الگوبرداری پدران و مادران در کنار فرزندانشان به شکل‌گیری شخصیتی آنها توجه کنند.

امینی پیشنهاد کرد؛ تا دو نفر دانش‌آموز پسر و دختر به نمایندگی از دانش‌آموزان استان اردبیل به عنوان عضو مدعو و میهمان در جلسات شورای آموزش و پرورش استان حضور پیدا کرده تا خواسته‌های دانش‌آموزان را مطرح کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =