مهر نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پایان نشست ناتو بروز تنش میان واشنگتن- تهران را پیش‌بینی کرد و درعین حال بی‌آنکه شواهدی ارائه دهد مدعی شد رفتار ایران با آمریکا خیلی محترمانه‌تر از قبل شده است.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود از این هم فراتر رفته و با اشاره به فشارهای اقتصادی که بر ایران تحمیل می‌شود گفت: آنها رنج زیادی را متحمل می‌شوند و کار به جایی خواهد رسید که سراغ من آمده و خواهان عقد توافق جدید می‌شوند و ما هم با آنها توافق می‌کنیم.

گفتنی است ماه میلادی می ترامپ در اقدامی یکجانبه از برجام خارج شد و از بازگشت تحریم‌های ضد ایرانی خبر داد.

این درحالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم پیشتر گفته بود دربرخورد با ایران ملاک گزینه نظامی نیست بله فشار اقتصادی است.

وزیرخارجه آمریکا در دومین روز از نشست ناتو در پیامی توییتری نوشت: درهمراهی با متحدینمان از انگلستان، آلمان، فرانسه، عربستان سعودی و اردن، بر حمایت خود از روند سیاسی (حل بحران) سوریه و اهدافمان مبنی بر دفع تاثیر ایران، شکست داعش و منع کاربرد تسلیحات شیمیایی تاکید کردیم.

گفتنی است پمپئو پیشتر مدعی شده بود که ایران از سفارت‌خانه‌های خود برای اهداف تروریستی استفاده می‌کند.

دیروز نیز یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد پمپئو قصد دارد در حاشیه اجلاس ناتو ضمن تأکید بر تشدید فشارها علیه ایران، به متحدان واشنگتن در مورد منابع نفتی جایگزین اطمینان خاطر دهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت که در اجلاس ناتو، پمپئو با وزرای کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان پیرامون ایران گفتگو خواهد کرد.

پمپئو پیش از سفر به بروکسل، در ابوظبی با سران امارات متحده عربی پیرامون ایران گفتگو و از آنان به دلیل همکاری در روند مقابله با ایران تشکر کرده بود.

وی در توییت دیگری از متحدین واشنگتن خواست به کمپین اعمال فشار اقتصادی بر ایران بپیوندند.

پمپئو در این باره مدعی شد: باید تمام منابع مالی که ایران از آن برای تأمین مالی تروریسم و جنگ‌های نیابتی استفاده می‌کند را قطع کنیم. نمی‌توان گفت ایران چه زمانی ممکن است به تروریسم، خشونت و ناپایداری در یکی از کشورهایی که به ما تعلق دارد، دامن بزند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی RO ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
    بچه پر رو از روزی که تو رییس جمهور شدی، ناوچه های آمریکایی تا وارد تنگه میشن سریع سر خر را کج میکنن به سمت جنوب تا چشم تو چشم سپاه نشن. اونوقت میگی برخوردشان با ما محترمانه شده؟ تو آخه مثل قبل دیگه دم پر ما نمیچرخی تا بهت حال بدیم
    • بهنام A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
      دوست عزیز همه در جریان ماجرا هستن. ترامپ از خداش بود که تحریکی از طرف ایران صورت بگیره تا بتونه از این آتو به نحو احسن استفاده کنه. ایران هم این موضوع رو درک کرد خوشبختانه و سعی کرد که این شرایط به وجود نیاد. شما مثل اینکه هنوز در دوره اوباما به سر می بری
    • شمس تبریزی RO ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
      نه بهنام جون. ما در خلیج دنبال آتو گرفتن از این هستیم نه او از ما. دریادار فدوی اصل قضیه را گفتن. این آقا یا خودش را زده به اون راه و یا در سفرهای اروپایی دیپلماتهای ما احتمالا سیگنال اشتباه دریافت کرده.
    • بی نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
      آخرش باهمین توهمات و خودبزرگ پنداریهای زورکیتون ایران و ایرانی را رسما به فنا میدید شماها والا بلا خدا یه چیزی به نام عقل هم به انسان داده فقط زبون نداده
    • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
      شما دلواپسا واقعا نمیتونید بدون فحش دادن حرف بزنید؟
    • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
      تو سوریه که چندبار دم پرتون چرخیدن چیکار کردین مثلا؟
    • بی نام A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
      15 3
      خواهش میکنم اسم شمس تبریزی رو خراب نکن...
  • علی A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
    124 7
    متاسفانه این حرفهای ترامپ تبعات حرکات تبلیغاتی است که در زمان دولت اوباما انجام شد ، از قبیل بازداشت ملوانان آمریکایی و حرکات ایذایی دیگر که در خلیج فارس انجام شد ، که البته همان موقع هم هیچ دستاوردی نداشت و فقط باعث پیچیده تر شدن مذاکرات هسته ای شد .
  • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
    با هم قرار گذاشته ایم که دیگه فحش تان ندهیم بلکه بهتون پس گردنی به موقع بزنیم. حالا اگر این را بهتر شدن رفتار ما معنی می کنی به خودت مربوطه.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
    باید امتیازاتی که بعد از تحریم و بدبختی و فلاکت مردم و نارضایتی انها در نهایت مجبور میشیم با خفت بدهیم همین اول با قدرت و با هزینه کمتر بدهیم.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
    6 106
    خداییش مردم شناسی رییس دولت اصلاحات را بنازم. زودتر از همه فهمید که به ترامپ دیوانه نباید رو داد.
  • بی نام IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
    5 2
    ما قبلا بی تربیت نبودیم , اینطور آموزش دیدیم