تأکید بر افزایش نرخ پوشش فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان

مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نرخ پوشش فعالیتهای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در سال تحصیلی گذشته ۵۰ درصد بود گفت: اولویت راهبردی وزارت آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان افزایش نرخ پوشش این فعالیتها برای سال تحصیلی آینده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،  «نادر منصور کیایی» در گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سراسر کشور در ارومیه افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سطح وزارت آموزش و پرورش ارتقای نرخ پوشش فعالیتهای پیشگری از آسیبهای اجتماعی برای سال تحصیلی آینده تا حداقل ۵۵ درصد با استانها تعهد خواهد شد.

مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور ارتقای نرخ پوشش برنامه های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی لازم است تا یک نگاه و سرمایه گذاری ملی با محوریت مدرسه صورت گیرد.

وی افزود: در سال تحصیلی آینده، طرح توانمند سازی دانش آموزان در رویارویی با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در هر سه دوره تحصیلی اجرا می شود در حالیکه سال گذشته فقط در دوره متوسطه دوم این طرح اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه تعدد بیش از حد طرح های اجرا شده در مدارس منجر به کاهش تاثیر گذاری آنها می شود؛ افزود: اثر بخشی پروژه ها باید دریک بازه زمانی قابل قبول توسط شواهد معتبر تایید شود و در آن صورت استمرار یابد.

کیایی با مهم خواندن شبکه سازی ظرفیت های همیاری پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در سطح مدارس و محلات کشور اضافه کرد: برای سال تحصیلی آینده راه اندازی خانه های پیشگیری در مراکز استانها و شهرستانهای کشور و تشکیل کانونهای همیار پیشگیری در مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به طرح نماد گفت: طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان به عنوان یک طرح تاثیر گذار در سال تحصیلی آینده گسترش می یابد بطوریکه تمام مدارس حداقل یک شهرستان در هر استان مجری این طرح خواهند بود.

وی اجرای گسترده بخش اورژانس اجتماعی طرح نماد را از دیگر اولویتهای راهبردی اموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده عنوان کرد و افزود: در قالب این برنامه برگزاری گسترده کارگاههای آموزشی مدیریت مورد، اجرای برنامه آموزش تاب آوری دانش آموزان و توسعه سامانه پایش و مدیریت اسیبهای اجتماعی دانش اموزان عملیاتی خواهد شد.

کیایی، پیاده سازی درسنامه های آموزش پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر را یکی دیگر از اولویت های حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرروش عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی آینده، ضمن توزیع گسترده درسنامه پیشگیری، پیاده سازی و اجرای آن توسط معلمان، پیوست های اختصاصی درسنامه ها برای تمامی پایه های تحصیلی تدوین و اجرایی خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =