رمضانپور عضو شورای شهر رشت گفت: مردم از ما انتظار دارند وحدت خود را حفظ کنیم امروز دیگر حرف از لیست امید و اصلاحات و اعتدال نیست. یک‌بار این وحدت را حفظ کرده‌ایم و بار دیگر با وحدت سرپرست و شهردار آتی را انتخاب خواهیم کرد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ احمد رمضانپور در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر رشت گفت: در تصور من نبود روزی شاهد بررسی استعفای دکتر نصرتی باشیم.
عضو شورای شهر رشت افزود: در افکار عمومی برای حضور ایشان هزینه دادیم. از برخورد تند نماینده اسبق ولی‌فقیه و مردم رشت که چرا شهردار غیربومی انتخاب کردید تا غیره اما وحدت اعضای شورا باعث شد به نصرتی رای دهیم.

وی تصریح کرد: با همه تجارب کاری غبطه می‌خوردم که چرا از ابتدای تشکیل شورای چهارم تا پایان آن، کمتر از ۸ ماه یک شهردار عوض می‌شود. شاید یکی از دلایل عقب‌ماندگی رشت به خاطر عدم ثبات در مدیریت شهری بود. بنابراین با توکل به خدا و تکیه به همکاران هدفم این بود که برای ۴ سال یک شهردار انتخاب کنیم و بر همین اساس همه شاهدند که همه این استراتژی را داشتیم که شهردار باید ۴ ساله باشد و انصافاً انتخاب خوبی هم داشتیم.
رمضانپور یادآور شد: در ابتدا از نصرتی سؤال کردیم که اگر به شما پست دیگری تعرفه شود، می‌پذیرید؟ و ایشان با قاطعیت گفت: در رشت می‌مانم. حال چه ناخوشی رخ‌داده که نصرتی خواهان رفتن است؟! شهرداری که امید و آرامش را در مدیریت شهری و مردم ایجاد کرده و با انتخاب مدیران باتجربه سعی کرد، امور را به‌پیش ببرد. هرکسی می‌تواند مدیران نصرتی را با شهردار دوره قبل مقایسه کند.
وی ادامه داد: با همه تلاش‌هایی که نصرتی کرد و باوجود فشار پیمانکاران با همه اوضاع به دنبال تولید ثروت در رشت بود. ایشان تلاش کرد وام بانک شهر را به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بگیرد و این اعتبار برای رشت یک سرمایه است . البته با نگاه و سیاست‌گذاری درست شورای شهر بوده است و نصرتی نمی‌توانست بدون همراهی اعضای شورا این امر را پیش ببرد.
رمضانپور یادآور شد: در این مدت توانستیم ردیف اوراق مشارکت بگیریم. برای طرح مطالعات قطار شهری مشاور بگیریم. این‌ها کارهای زیر بنایی است که مردم نمی‌بینند. داشتن فیبر نوری لازمه رشت است و امروز اجرای آن کلید خورده و این کار بزرگی است.
عضو شورا ابراز کرد: در مورد اصلاح و اشکالات طرح تفصیلی نیز دو نطق داشتم و برای اصلاح آن تلاش کردم و تنها در کل کشور رشت بود که مشاور نخواسته اصلاحات را بپذیرد و سازمان مسکن و شهرسازی نمی‌خواهد این تغییرات را اعمال کند.امروز آمار صدور پروانه ساخت‌وساز بشدت در رشت کاهش‌یافته است و معاون عمرانی استانداری و شخص استاندار باید به داد این شهر برسد. این‌ها حرف‌های ناگفته‌ای است که باید آسیب‌شناسی شود چرا باید مدیر توانمندی بیاوریم که از رشت فرار کند.
وی ادامه داد: نصرتی ۲۵ پروژه مهم را احصا کرده و برای هرکدام مدیر پروژه انتخاب کرده است. ۲۵ هکتار زمین از سپیدرود خریداری‌شده، ۴۰ هکتار زمین در مسکن مهر بنام شهرداری سند زدیم، ۴۲۰ هکتار زمین سراوان برای کارهای زیر بنایی در نظر گرفته‌شده و این‌ها ثروت برای رشت هست. شاید جرم نصرتی همین باشد که کارهای زیربنایی را آغاز کرده و حق‌دارم بگویم حالم خوب نیست. دوستانی که امروز بی‌وفایی می‌کنند تردید ندارم حسرت نصرتی را بخورند.
رمضانپور ادامه داد: مردم از ما انتظار دارند وحدت خود را حفظ کنیم امروز دیگر حرف از لیست امید و اصلاحات و اعتدال نیست. یک‌بار این وحدت را حفظ کرده‌ایم و بار دیگر با وحدت سرپرست و شهردار آتی را انتخاب خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: حضور دکتر نصرتی در وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها، به‌عنوان یک فرصت برای رشت است. نماینده در وزارت کشور خواهیم داشت و چند سازمانی که به‌ناحق در شهرداری رشت تجمیع شده با حضور وی در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موجب می‌شود، بتوانیم تفکیک این سازمان‌ها را پیش ببریم و از حضور ایشان برای پیشبرد توسعه رشت بهره ببریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =