رئیس جمهوری آمریکا تنها دو روز پس از رجزخوانی توئیتری خود علیه ایران، برای دستیابی به آنچه که «توافقی واقعی» با تهران خواند، ابراز آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا ترامپ که روز سه شنبه در اجلاس سالانه تقدیر از سربازان آمریکایی سخن می‌گفت، مدعی شد: من آمریکا را از آن توافق وحشتناک و یکطرفه خارج کردم. ایران دیگر آن کشور سابق نیست.

ترامپ ادامه داد: ما برای دستیابی به توافقی واقعی آماده‌ایم؛ نه مثل توافق فاجعه باری که دولت قبلی به آن رسید.

این اظهارات تنها کمتر از 48 ساعت پس از تهدید توئیتری ترامپ علیه ایران بیان شد.

ترامپ شامگاه یکشنبه (به وقت آمریکا) نوشته بود: خطاب به روحانی، رئیس جمهوری ایران؛ هیچ گاه دیگر آمریکا را تهدید نکن، چرا که پیامدهایی را خواهید دید که معدود کشورهایی در طول تاریخ متحمل آن شده‌اند.

پس از این توئیت، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی نوشت: ایرانیان ۴۰ سال است مشابه این ها را البته با لحن متمدنانه تری شنیده‌اند. ما هزاران سال است که در اینجا بوده ایم و سقوط امپراطوری ها را دیده ایم، از جمله امپراطوری خودمان که از عمر برخی کشورها طولانی تر بود. مراقب باشید!

پیام خشم‌آلود ترامپ در پاسخ به سخنان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان عنوان شد که روز یکشنبه گفته بود: آمریکایی‌ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح‌ها و جنگ با ایران مادر جنگ‌ها است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    88 14
    تو را به جان عزیزتون توافق کنین ایران رو کنین گل و بلبل.تو را به هر کی میپرستین تو را به اون همه امام دست بردارین .به همون قرانی که میپرستین توافق کنین مارو بدبخت نکنین مردم رو نندازین به جون هم مردم رو نکشین.چرا باید تو این برهه زمانی خود ما دشمن خودمون بشیم اگر توافق نکنیم روزگارمون میشه سوریه فلسطین یمن و ......اخه چراااا باید به ما بد کنین چرا اینجا رو نمیکنین سوئیس سوئد دانمارک و ..ووو؟؟؟؟؟؟؟ داغون شدیم بدبخت شدیم بیچاره شدیم.پول نداریم امنیت نداریم اب و برق نداریم اعتماد نداریم.مذاکره مگه چیه اخه یه توافق خوب کنین قیمتا بیاد پایین به مردم محبت کنین.چرا همش فکر منافع خودتون هسین.اگر با همین فرمون برین جلو عاقبت بدی در انتظار هممون هست.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    20 67
    از دم شير ترسيد
  • رضا A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    9 43
    افزایش قیمت نفت و یا یک در گیری در منطقه کار سیاسی این موجود خبیث را یکسره خواهد کرد.‌ روی دیگر سکه افزایش ریسکهای ممکن برای ایران خواهد بود. به این معنی که ترامپ در مسایل جنگ تجاری با اروپا و چین معامله کرده، مسایل جنگ تجاری را برای مدتی مسکوت گذاشته و ایران را وجه المنازعه قرار دهد. اینکه فرمت محیط منازعه با تغییر تاکتیکی یک بازیگر چگونه تغییر کند لازم است دقیقا بررسی و تحلیل شود. این احتمال وجود دارد که اروپا در خفا یک بازی دو جانبه علیه ایران انجام دهد. یعنی به طور محرمانه یا غیر رسمی در خصوص موضع تهدید آمیز ایران سکوت کرده و موضع ضد کشور نگیرد، ولی در پس پرده به امریکا پیشنهاد پایان دادن به جنگ تجاری و اتحاد مشترک بر ضد ایران دهد. سکوت اروپا نشان از آن است که اروپا منتظر پاسخ
  • بدون نام ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    66 9
    ديگه ترامپ و كشورش كه قرار نيست از صفحه روزگار محو بشه، به عنوان يك كشور قدرتمند بايد به رسميت بشناسيمش
  • رضا A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    44 17
    امریکا به پیشنهادات اروپا است.این احتمال منتفی نیست که ترامپ در صورت عدم وجود چشم اندازی برای جنگ تجاری با اروپا حداقل به صورت موقت، منازعه تجاری را کنار گذاشته و همراه با اروپا پیکان متحدی به سمت ایران نشانه رود.دستگاه مدیریت کشور لازم است با هوشیاری با حداکثری اوضاع را رصد کرده، هر گونه تغییر جهت و موضع طرفهای کشور را بلافاصله در محاسبات لحاظ کند. در صورت صلاحدید مقامات عالی کشور، دکتر ظریف میتواند از طریق کانال توییت به صورت سوال گونه و یا مشابه آن مطرح کند که "potus چگونه انتظار دارد ایران در شرایط تحریم مذاکره کند، اما وقتی نفت بشکه ای ۳۰۰ دلار شد قضیه میتواند متفاوت شود". هر گونه افزایش احتمال مذاکره با امریکا، صرف نظر از وقوع یا عدم وقوع، شانس اروپا را برای نیرنگ به ایران خواهد کاست.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    69 6
    جمهوری اسلامی میخواد هرجوری هست دوسال وضع موجود رو کنترل کنه تا بلکه دو سال دیگه ریس جمهور امریکا عوض شه
  • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    7 13
    خودش میگه که توافق کنیم .. اما اون توافق به بقیه توافق ها فرق داره . و ..
  • بی نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    32 5
    توافق کردن ک همیشه بهتر از جنگ و بدبختی ماهاست . الان کره شمالی با ترامپ توافق کردن ک آمریکا بیشتر تحریمش نکنه تحریمای قبلیشم سرجاش عوضش کره بگه غلط کردم.
  • به ترامپ A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    32 12
    اومدیم و توافق کردیم. بعد که دوره ات تموم شد از کجا تضمین میدی که نفر بعدی توافق حاصله را وحشتناک و فاجعه بار نخوانه و ازش خارج نشه؟ هر موقع توانستی تضمین بدی که رییس جمهور بعدی زیرش نمیزنهکه نمیتونیاونوقت میاییم پای مذاکره.
  • بی نام GB ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    18 4
    ۱۲ شرط شما چی شد ؟
  • بی نام A1 ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    13 40
    برو مسخره .... خودتو کردی مضحکه خاص و عام ؛ هر روز یه حرفی میزنی ... آبروی آمریکا رو بردی ...
  • بی نام A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    9 41
    من به آقای روحانی رای نداده بودم .... ولی عکس العمل قاطع ایشان در برابر رفتارهای دلال مآبانه و تهدیدات این دیوانه را مناسب می دانم ... به دولتمردان در سیاست خارجی فرصت دهیم تا شعله های این جنگ افتصادی تمام عیار را بگونه ای مهارکنند ... هر چند این شعله ها در داخلۀ خودمان شعله ور تر است و چه بسیار سوداگران و نامردمان داخلی و دلالان و سودجویان و کاسبان تحریم از این فرصت به خیانت بهره می جویند و هموطنان خود را به نوعی وحشتناک تر تحریم می کنند ؛ ناآگاهی و بی خردی گزوهی هم آنها را به سمت التهابات خرید و اندوختن و حرص و ولع و ... می کشاند ... در این میان آنچه را که نا بود می کنیم فردای فرزندانمان و تعالی دختران و پسران این مرز و بوم است ....
  • بی نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    14 5
    پس دیگه وقتشه قیمت سکه وطلا بریزه
  • حیدریم ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    10 38
    احمق تا دیروز شاخ و شونه میکشید دوستان اگر کانال سی ان ان رو نگاه کنن که تو امریکا خیلی طرف دار داره متوجه میشن که این بابا چقدر با حرفاش برای خودش تو امریکا منتقد درست کرده اگر ملت مقاومت کنند و کنار مسولان باشند این دفعه هم شکست میخورند انشالله
    • شمس تبریزی A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      7 17
      سی ان ان رو بریز دور. هیشکی فاکس نیوز نمیشه
    • بی نام CA ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
      10 1
      شمس تبريزى روزنامه كيهان كار ميكنى؟
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    42 4
    از صحبت و دیپلماسی ضرر نمیکنیم. هوشیار باشیم شاید توافقی بهتر از قبل باشه و ضمانت بالاتری داشته باشه. در حال حاضر بنظر میرسه اوضاعمون خیلی بدتر از قبل برجام بشه.
  • رضا IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    14 2
    الکی میگه
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    5 12
    دلخوشي ميدين جانم .مگر با كره توافق نكرد چي شد
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    9 31
    به این ترامپ نباید هیوقت اعتماد کرد
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    5 23
    التماس نكن
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    26 4
    خالي بنديه اين خبر فقط مصرف داخلي داره براي دلخوش كردن مردم وگرنه توافق حداقل پنج سال طول ميكشه و تا ان زمان ملك اموت كلك مون كنده
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    43 3
    ترامپ چون می دونه که سران حکومت ایران دیگه اهل توافق نیستند ، برای همین داره این پشنیهاد رو میده تا بعدا برای برنامه های بعدیش دستش باز باشه
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    13 11
    هنگامی که با اوبامای با شخصیت با سواد متین و متعادل مذاکره نکرده و ادا و اطوار دراوردیم بایستی هم اکنون با هنرپیشه و شومنی که هر لحظه برحسب منافع خود و همپالکی های بدتر از خودش،همچون آفتاب پرست تغییر رنگ و وضعیت می دهد روبرو شده و مذاکره کنیم. مجدد متذکر باید شد که : فرصت طلایی پییش رو در داخل امریکا برای کیش و مات ترامپ مهیا شده و هر لحظه مدارک قبلی موجود و جدید بر علیه نادرستی و ناراستی های شخصیتی ترامپ افشا می شود. تحقیقات قاضی مولر شمشیر داموکلس بر سر دولت ترامپ است و با چند حرکت ساده اما صادقانه قادر هسنیم او را کیش و مات کرده از صحنه سیاست بین الملل دور سازیم. تصمیم درست، شجاعانه و سریع گرفتن خیلی مهم است ...
    • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      7 11
      اگر با اوباما مذاکره نکردیم میشه بفرمایید برای به ثمر رسیدن برجام با چه کسی مذاکره کردیم؟
  • بی نام DE ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    21 7
    باید گفت مذاکره بهتر از عدم مذاکره است اما ترامپ کلا به دنبال یک تغییر پردامنه در بعدسیاسی کشورمان است که البته از طریق فشار اقتصادی از پایین وچانه زنی از با لا به ان خواهد رسید.این فشارهای اقتصادی باعث ایجاد بیکاری تورم ورکود بیشتر ودر نتیجه نارضایتی گسترده درداخل می شود.در این صورت سیاست مداران داخلی باید بین ماندن ورفتن ویا نظامی کردن مملکت یکی را انتخاب کنند که صد البته نظامی کردن هم نمی تواند جوانب دهد همچنان که در سال 57 نداد.
  • شهلا A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    25 6
    ما ملت شدیم مرغ عزا و عروسی واقعا تا کی می خواهید برای منافع خود اسم ملت را بیاورید چطور هنگام مذاکره با روسیه اسم ملت را نمی آورید و فکر می کنید خودتان همه کاره اید؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    12 2
    خیلی راحت باب مذاکره رو باز کرد, یعنی اینکه لهتون میکنیم, همه چیز رو روتون میبندیم, اما در باز هست,