باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کاخ‌سفید یکی از خبرنگاران سی‌ان‌ان را به بهانه طرح پرسش‌هایی «غیرمحترمانه» از ورود به یک مراسم منع کرد.

 به نقل از نشریه هیل، کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) از ورود یک خبرنگار به مراسمی در داخل کاخ سفید ممانعت کرد. «کایتلان کولینز»، خبرنگار سی ان ان در کاخ سفید که در همه نشست های «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و «ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا حضور داشته است، روز گذشته از حضور در یک نشست در داخل این کاخ منع شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «کولینز» در ابتدا در داخل کاخ سفید حضور داشت و به طرح پرسش‌هایی از رئیس جمهور آمریکا پرداخت. اقدامی که برای یک خبرنگار عادی به نظر می رسد. وی از رئیس جمهور آمریکا پرسید: آیا مایکل کوهن به شما خیانت کرد آقای رئیس جمهور؟ آقای رئیس جمهور آیا از اینکه مایکل کوهن ممکن است چه حرف‌هایی به دادستان ها بزند، نگران هستید؟

زمانی که دونالد ترامپ هیچ پاسخی به پرسش‌های او نداد، این خبرنگار در ادامه پرسش دیگری مطرح کرد و گفت: چرا ولادیمیر پوتین دعوت شما را نمی پذیرد آقای رئیس جمهور؟

اما دونالد ترامپ باز هم هیچ توجهی به پرسش‌های این خبرنگار سی ان ان نکرد و خطاب به دیگر خبرنگاران گفت: از همه شما خیلی ممنونم.

پس از پایان این نشست، بیل شاین، معاون رئیس کارکنان کاخ سفید در بخش روابط عمومی از این خبرنگار سی ان ان خواست به دفترش بیاید. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید هم در این اتاق حضور داشت. بیل شاین به کولینز اعلام کرد که به دلیل طرح پرسش‌هایی «نامناسب» و به خاطر فریاد زدن این پرسش‌ها، اجازه ندارد در مراسمی که قرار است بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در حیات کاخ سفید برگزار شود، حضور یابد.

این خبرنگار سی ان ان گفت: این دو مقام کاخ سفید به من گفتند که یک خبرنگار شبکه سی ان ان می تواند در این مراسم شرکت کند، اما من نمی توانم!

به دنبال آن، سارا سندرز در بیانیه ای ممنوعیت ورود این خبرنگار سی ان ان به مراسم کاخ سفید را به خاطر داشتن رفتاری «غیرمحترمانه» تأیید کرد. سارا سندرز در این بیانیه اعلام کرد: «در پایان این مراسم مطبوعاتی در اتاق بیضی، یکی از خبرنگاران پرسشهایی را با فریاد از رئیس جمهور پرسید. به دنبال آن، کارکنان ما به او گفتند که در مراسم بعدازظهر اجازه حضور ندارد. اما هر خبرنگار دیگری از این شبکه خبری می تواند در این مراسم حضور یابد. کاخ سفید از آزادی مطبوعات حمایت می کند؛ اما انتظار دارد که همه به رئیس جمهور و مهمانان او احترام بگذارند.

این درحالی است که شبکه سی ان ان از این اقدام کاخ سفید انتقاد کرد و در پیامی نوشت: فقط به این خاطر که کاخ سفید با یک سری پرسش‌ها راحت نیست، به این معنا نیست که پرسش ما بی ربط بوده و نباید پرسیده شود. ممنوع کردن ورود یک خبرنگار ما به داخل کاخ سفید ماهیتی انتقام جویانه دارد و با آزادی مطبوعات مغایر است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =