۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۹

ایسنا نوشت: دانشمندان چینی قصد دارند تا سال ۲۰۳۴ میلادی، یک سیارک که نزدیک زمین است را گرفته و به زمین بیاورند.

گروهی از اختر فیزیکدانان چینی یک طرح عجیب پیشنهاد داده‌اند که در آن به سیارکی که در نزدیک زمین است، دست یابند و آن را به زمین منتقل کنند.

ممکن است این اقدام آن‌ها تخیلی به نظر برسد ولی دانشمندان معتقدند یک سیارک کامل، منبع فراوانی از مواد معدنی مهم است که برای صنعت و اقتصاد، حائز اهمیت است. این امر همچنین تحقیقات اخیر محققان راجع به منشا منظومه شمسی و همچنین چگونگی آغاز زندگی روی زمین و وجود آب را بهبود می‌بخشد.

"لی مینگ‌ تائو" محقق مرکز ملی علوم فضایی چین گفت: هدف ما این است یک سیارک که چند صد تن وزن دارد را به زمین آوریم تا از آن به عنوان یک منبع ارزشمند استفاده کنیم. وی افزود، عموما سیارک‌ها و برخورد آن‌ها با زمین به عنوان یک تهدید تلقی می‌شود ولی ما قصد داریم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. این تیم تحقیقاتی در نظر دارند یک فضاپیما طراحی کنند که حاوی یک کیسه بزرگ باشد که برای حمل سیارک به زمین مورد استفاده قرار گیرد.

این تیم تخمین زده‌اند، حمل این سیارک به زمین زمانی میسر خواهد شد که نزدیک زمین باشد و فضاپیما یک سپر حرارتی را فعال کند که سرعت حرکت سیارک کاهش یابد. این کار باعث می‌شود که سیارک در نزدیکی اتمسفر زمین نسوزد. این فضاپیما سپس به منطقه‌ای که از وجود انسان خالی است، فرود خواهد آمد. "هوانگ وی" مهندس ارشد آکادمی فن‌آوری فضایی چین معتقد است اگر این تئوری میسر شود، تحولی جدید در اکتشافات فضایی رخ می‌دهد.

این تیم تحقیقاتی امیدوارند که تا سال ۲۰۲۹ میلادی این برنامه را اجرا کنند و تا سال ۲۰۳۴ میلادی یک سیارک به زمین آورند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =