نشست سرگروه‌ها و مربیان حلقه‌های صالحین دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد

نشست مربیان حلقه های صالحین دانشگاه علوم پزشکی به منظور توسعه کیفی امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولان دانشگاه و سپاه حضرت ابوالفضل برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در اين نشست فرهنگي حجت الاسلام والمسلمين مهدوي با اشاره به آياتي از قرآن كريم و سخنان ائمه (ع) بيان داشت: در قرآن كريم و فرمايشات پيامبر اكرم (ص) و ديگر ائمه (ع) جهت درست حركت ما به سمت هدف والا كه همان الله مي باشد ؛ مشخص شده است، لذا ما بايد اين جهت را پيدا كنيم تا دچار اشتباه نشويم.

وي گفت : بحث خود سازي بسيار حائز اهميت است و همين نشست هاي حلقه هاي صالحين براي پيدا كردن جهت درست است تا راه را گم نكنيم و دچار اشتباه نشويم چرا كه زيان كار واقعي از منظر قرآن كسي است كه جهت را اشتباه تشخيص مي دهد و راه را اشتباه مي رود .

مسئول تعليم و تربيت سپاه ابوالفضل (ع) در ادامه سخنانش بيان داشت : غفلت از خود كم كم باعث مي شود كه انسان از خدا غافل شود و اين غفلت حس دنيا پرستي را در فرد تقويت مي كند و او را از راه و مقصدش دور كرده و گمراه مي كند.

مهدوي در پايان سخنانش با اشاره به آرمان هاي انقلاب اسلامي اظهار داشت : قرآن كتاب هدايت است و امام (ره) با بينش كافي توانست راه و جهت درست اسلام را به ما نشان بدهد و به بينش ها ٬ ارزش ها و كنش ها جهت بدهد ؛ او دغدغه اش كمك به انقلاب و اسلام بود لذا امروزه ما نيز در هر رده و مقامي وظيفه داريم از آرمان هاي انقلاب و اسلام دفاع كنيم چون جهت درست حفظ اسلام است.

وي در اين خصوص گفت: انقلاب اسلامي در تمام ابعادش به درستي عمل مي كند. در جهت بيروني، ادامه دادن راه شهداست كه مسير انقلاب تا رسيدن به مقصد بوده و در جهت دروني حفظ اسلام تا رسيدن آن به دست حضرت قائم (عج) مي باشد .

وي گفت: حلقه هاي صالحين يعني اينكه عده اي دور هم جمع شوند و مسير درست را پيدا كنند و بر خوف خود غلبه كنند چرا كه نگراني مومن در اين است كه نبايد تكاليفش را درست انجام ندهد زيرا پشتوانه ي تمام جهت گيري هاي ما در بعد فردي ٬ اجتماعي و سازماني بايد قرآن و ائمه (ع) باشد.

اين نشست با بحث و تبادل نظر سرگروه ها و مربيان صالحين واحدهاي تابعه ي دانشگاه علوم پزشكي لرستان پيگيري شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =