کاربران خبرآنلاین معتقدند: «زمانی که تورم تک‌رقمی و کنترل شود، مطمئنا از نرخ افزایش اجاره‌ها کاسته خواهد شد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر راه و شهرسازی، در پی افزایش شدید نرخ اجاره در سال‌جاری، در نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهور، چند پیشنهاد برای حمایت از مستاجران ارائه کرد که افزایش حداکثر 10 درصدی اجاره‌بها در زمان تمدید قرارداد و نیز افزایش مدت زمان قراردادها از جمله آنها بود.

عباس آخوندی در تشریح این پیشنهاد خود، با تاکید بر کنترل بازار اجاره با افزایش مدت زمان قرارداد گفته است: «مالکانی که واحد مسکونی خود را ۲ یا ۳ ساله اجاره دهند، از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.»

همچنین به گفته وی، «عده‌ای مخالف پیشنهاد افزایش 10 درصدی اجاره هستند، اما مطمئن هستیم که با اجرای این طرح بخشی از هزینه‌های جابه‌جایی مستاجران کاهش می‌یابد.»

با توجه به این پیشنهادها، در حال حاضر این سوال مطرح است که اجرای این سیاست‌ها می‌تواند بازار اجاره را سامان دهد و جلوی سوداگری در بازار مسکن را بگیرد؟ یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص می‌نویسد: «هیج تاثیری ندارد، بلکه اوضاع را بدتر می‌کند. مالکان کمافی‌السابق یک‌ساله اجاره می‌دهند و پول مالیات رو هم دولاپهنا با مستاجر حساب می‌کنند.»

«حقیقت محض» یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح می‌کند: «تورم رو تک رقمی کنید، مطمئنا از نرخ افزایش اجاره‌ها کاسته خواهد شد. وقتی شاهد افسار گسیخته قیمت‌ها هستیم، نباید به اجاره‌ها خرده گرفت.»

«امین از اردبیل» عنوان می‌کند: «دولت باید مالکان را شناسایی کرده و تحت مکانیزم دولت اجاره تعیین شود و برای قشرهای خاص مثل معلمان باید دولت مسکن بلاعوض ارائه کند.»

کاربر دیگری متذکر می‌شود: «بازار ارز را ول کردید، گیر دادید به اجاره‌ها. به شخصه با مهریه‌ام سه واحد آپارتمان خریدم. اگر سکه خریده بودم یا ارز، الان مالک 9 واحد بودم. اجاره حق طبیعی مالکان است و هر کس باید با توجه به جیب و درآمد خود دنبال مسکن باشد.»

همچنین «ساسان» می‌نویسد: «تورم رابطه مستقیم با افزایش قیمت مسکن و اجاره دارد. وقتی مالکان با افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها روبه‌رو هستند، حتی اگر تمایلی به افزایش نداشته یاشند، با مشاهده افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و استهلاک آپارتمان، به‌ناچار به افزایش قیمت‌ها دامن خواهند زد.»

«محسن» عنوان می‌کند: «اگر از صاحبان بیش از یک مسکن مالیات هنگفتی بگیرند، دیگه هیچ‌کس قادر به احتکار و گران‌سازی مسکن نیست و همه می‌توانند فقط و فقط یک مسکن بخرند و اجاره‌ها هم خیلی کاهش می‌یابد.»

 

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    8 2
    فقط و فقط حراج خانه هاي خالي و احتكاري
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    3 10
    قیمت دلار به سه برابر افزایش پیدا کرده، خوب حداقل افزایش کرایه هم باید سه برابر باشد
  • بی نام GB ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    9 0
    بهترین راه زندان ابدبرای هرکه مالک خانه است وپاداش وهدیه بکعددویلای رایگان برای کسیکه مستاجرهست .